Didactics of Computer Science II
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2025

Module name: | Didactics of Computer Science II |
---|---|
Module code: | W4-MT-S1-25-DInf2 |
Programme code: | W4-S1MT19.2025 |
Semester: | winter semester 2027/2028 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Celem przedmiotu jest zintegrowanie dla potrzeb studenta wiedzy z różnych dyscyplin (jak dydaktyka ogólna, psychologia, pedagogika, a przede wszystkim - informatyka) tak, aby ułatwić mu zrozumienie tego procesu w stopniu umożliwiającym samodzielne jego kreowanie jako nauczyciela na drugim etapie edukacyjnym.
W ramach modułu Dydaktyka informatyki II - szkoła podstawowa przewiduje się realizację następujących zagadnień:
- diagnoza, ocena, kontrola postępów uczniów,
- rozwijanie u uczniów zdolności poznawczych i społeczno-emocjonalnych,
- kształtowanie systemu wartości uczniów,
- warsztat pracy nauczyciela. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | Didactics of Computer Science I [W4-MT-S1-25-DInf1] |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
student zna i rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny [DInf2_01] |
KN.2023_W02 [3/5] |
student zna i rozumie sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach informatyki [DInf2_02] |
KN.2023_W02 [3/5] |
student zna i rozumie diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście informatyki oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów; potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności [DInf2_03] |
KN.2023_W02 [2/5] |
student zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych [DInf2_04] |
KN.2023_W01 [2/5] |
student zna i rozumie warsztat pracy nauczyciela, właściwe wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela; zagadnienia związane ze sprawdzaniem i ocenianiem jakości kształcenia oraz jej ewaluacją, a także z koniecznością analizy i oceny własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej [DInf2_05] |
KN.2023_W03 [3/5] |
student zna i rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się informatyki i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu [DInf2_06] |
KN.2023_W03 [4/5] |
student potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu [DInf2_07] |
KN.2023_U03 [4/5] |
student potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów [DInf2_08] |
KN.2023_U10 [5/5] |
student potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia [DInf2_09] |
KN.2023_U03 [4/5] |
student jest gotów do rozwijania u uczniów ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia [DInf2_10] |
KN.2023_KS04 [3/5] |
student jest gotów do kształtowania nawyku systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu [DInf2_11] |
KN.2023_KS04 [3/5] |
student jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę [DInf2_12] |
KN.2023_KS04 [3/5] |
student jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych [DInf2_13] |
KN.2023_KS01 [4/5] |
student jest gotów do zachęcania uczniów do podejmowania prób badawczych [DInf2_14] |
KN.2023_KS02 [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
workshop [DInf2_fs_01] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Screen presentation [c07] Production exercise – workshop [e02] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] |
course work |
DInf2_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |