Social language conditioning
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: | Social language conditioning |
---|---|
Module code: | W1-KPIK-S1-SUJ |
Programme code: | W1-S1KP19.2025 |
Semester: | winter semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest pokazanie osobom studiującym zróżnicowania polszczyzny, szczególnie w zakresie socjolektów. Zajęcia mają służyć rozwinięciu kompetencji komunikacyjnej i sprawności językowej. Poddane analizie zostaną językowo-komunikacyjne zachowania Polaków, przemiany kultury w zakresie zachowań językowych, omówiona zostanie kategoria oficjalności i nieoficjalności, potoczność i język w sieci. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
ma uporządkowaną wiedzę co do możliwości praktycznego zastosowania języka w działaniach kulturalnych, promocyjnych i negocjacyjnych [SUJ_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
ma wiedzę na temat odbiorców reklamy i mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji ich potrzeb oraz ewaluacji efektów działań promocyjnych [SUJ_2] |
Kpik_W09 [4/5] |
ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie [SUJ_3] |
Kpik_W06 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje czerpane z różnych źródeł, także dotyczące działań promocyjnych w mediach [SUJ_4] |
Kpik_U01 [3/5] |
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wiedzy językowej,, a także do odpowiedzialnego dbania o dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy [SUJ_5] |
Kpik_K02 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [SUJ_C] | 30 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] |
course work |
SUJ_4 |
lecture [SUJ_W] | 15 |
Description [a03] Lecture-discussion [b02] |
exam |
SUJ_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |