New media in social communication Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: New media in social communication
Module code: W1-KPIK-S1-NMKS
Programme code: W1-S1KP19.2025
Semester: winter semester 2027/2028
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem kursu jest przybliżenie mechanizmów funkcjonowania nowych mediów w ponowoczesnym dyskursie komunikacyjnym. Poszczególne części kursu ogniskują się przede wszystkim wokół filozoficznych, lingwistycznych i retorycznych aspektów związanych z naturą nowych mediów. Kluczowym elementem kursu będzie omówienie hegemonii narracji jako kategorii fundamentalnej dla skutecznego wykorzystywania nowych mediów w komunikacji. Omówione zostaną także związki pomiędzy najszerzej rozumianymi tekstami kultury „analogowej” a mechanizmami funkcjonowania nowych mediów. Znaczącym rejestrem zajęć będzie także – wychodzące od dystynkcji pomiędzy mediami tradycyjnymi i nowymi – przełożenie wątków teoretycznych na praktyczne umiejętności zarządzania procesami komunikacyjnymi w nowych mediach. W tym kontekście szczególnie istotne będą teoria i praktyka sytuacji kryzysowych w nowych mediach.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma wiedzę na temat systemu medialnego w Polsce i na świecie, szczególnie z uwzględnieniem nowych mediów [NMKS_1]
Kpik_W04 [5/5]
ma wiedzę na temat odbiorców mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji ich potrzeb oraz ewaluacji efektów działań promocyjnych [NMKS_2]
Kpik_W09 [3/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje na temat nowych mediów [NMKS_3]
Kpik_U01 [3/5]
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie komunikacji za pośrednictwem nowych mediów [NMKS_4]
Kpik_U09 [3/5]
podczas korzystania z nowych mediów charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością [NMKS_5]
Kpik_K04 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [NMKS_C] 30 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
course work NMKS_1 NMKS_2 NMKS_3 NMKS_4 NMKS_5
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)