Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: | Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego |
---|---|
Kod modułu: | W1-KPIK-S1-AKTP |
Kod programu: | W1-S1KP19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zdobycie wiedzy na temat językowych i pozajęzykowych wykładników perswazji. Podczas zajęć przeprowadzane są wielostronne analizy współczesnych tekstów marketingowych pod kątem nasycenia zabiegami o charakterze perswazyjnym. Moduł obejmuje także tworzenie w grupach projektowych tekstów promocyjno-marketingowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o komunikacji w działaniach promocyjno-reklamowych, do promocji treści w mediach [AKTP_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
ma wiedzę na temat perswazji, odbiorców reklamy i mediów, sposobów ich określania, językowej identyfikacji ich potrzeb oraz ewaluacji efektów działań promocyjnych [AKTP_2] |
Kpik_W09 [4/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje czerpane z różnych źródeł, dotyczące wykorzystania perswazji w komunikacji oraz potrafi wykorzystać te informacje do działań projektowych [AKTP_3] |
Kpik_U01 [4/5] |
ma umiejętność przygotowania wystąpienia ustnego z zastosowaniem technik perswazyjnych i zaprezentowania wyników pracy; potrafi wyciągać właściwe wnioski. Potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich. Potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej zarówno funkcje kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze [AKTP_4] |
Kpik_U05 [4/5] |
jest przygotowany_a do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu perswazji i manipulacjii, ma świadomość znaczenia wiedzy oraz potrafi wykorzystać opinie ekspertów w rozwiązywaniu problemów dotyczących komunikacji [AKTP_5] |
Kpik_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [AKTP_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
AKTP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |