Błędy i bariery w komunikacji
Kierunek studiów: Komunikacja promocyjna i kryzysowa
Kod programu: W1-S1KP19.2025

Nazwa modułu: | Błędy i bariery w komunikacji |
---|---|
Kod modułu: | W1-KPIK-S1-BBK |
Kod programu: | W1-S1KP19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kształcenia w ramach modułu jest zdobycie przez studenta wiedzy na temat zasad efektywnej komunikacji i barier uniemożliwiających skuteczne porozumiewanie się. Student uczy się dostosowywać sposób komunikacji do potrzeb odbiorcy i sytuacji oraz prowadzić dialog w taki sposób, aby zapobiec nieporozumieniom i eskalacji konfliktu. Zdobytą w ramach modułu wiedzę i umiejętności potrafi wykorzystać w komunikowaniu się w sytuacjach kryzysowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka i wiedzy o komunikacji w niwelowaniu błędów i barier komunikacyjnych [BBK_1] |
Kpik_W02 [4/5] |
ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie [BBK_2] |
Kpik_W06 [5/5] |
ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb uczestników komunikacji [BBK_3] |
Kpik_U02 [5/5] |
ma umiejętności organizacyjne pozwalające na kierowanie, planowanie i realizację zadań związanych z komunikacją w sytuacjach kryzysowych przy wykorzystaniu mediów i w komunikowaniu bezpośrednim [BBK_4] |
Kpik_U07 [3/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz jest praktycznie przygotowany_a do realizowania zadań zawodowych związanych z pokonywaniem barier komunikacyjnych [BBK_5] |
Kpik_K04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [BBK_C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
BBK_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |