Music in advertising Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: Music in advertising
Module code: W1-KPIK-S1-MR
Programme code: W1-S1KP19.2025
Semester: winter semester 2027/2028
Language of instruction: depending on the choice
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest pokazanie, jaką rolę pełni muzyka w przekazie marketingowym i jaki ma wpływ na postrzeganie cech produktu. Studenci_tki zapoznawani_ne będą z teorią na temat emocjonalnego przekazu utworów muzycznych i stylów muzycznych wykorzystywanych w reklamach. Omawiane zagadnienia mają za zadanie przygotować osoby studiujące do holistycznego analizowania komunikatów reklamowych, w których sięga się po różne rodzaje i środki perswazji, także tej o charakterze pozawerbalnym.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
zna terminologię w zakresie humanistyki i nauk społecznych związaną z wybranymi sferami działalności medialnej, kulturalnej, promocyjno-reklamowej i rozumie miejsce nauk humanistycznych i społecznych w relacji do działań artystycznych człowieka [MR_1]
Kpik_W03 [3/5]
rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [MR_2]
Kpik_U10 [3/5]
jest przygotowany_a do krytycznej oceny posiadanej wiedzy intersemiotycznej i odbieranych treści, ma świadomość znaczenia wiedzy oraz potrafi wykorzystać opinie ekspertów, znawców sztuki dźwięku [MR_3]
Kpik_K01 [3/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
lecture [MR_W] 15 Description [a03] 
Lecture-discussion [b02] 
Audio playback / audio drama [c03] 
course work MR_1 MR_2 MR_3
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)