Marketing communication Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: Marketing communication
Module code: W1-KPIK-S1-KM
Programme code: W1-S1KP19.2025
Semester: summer semester 2025/2026
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Purpose and description of the content of education:
Celem modułu jest przybliżenie wiedzy z zakresu marketingu i jego uwarunkowań oraz komunikacji promocyjnej. Po ukończeniu kursu studenci i studentki potrafią zaplanować i zrealizować projekty marketingowo-promocyjne, a także wybrać procedury doboru mediów i narzędzi promocyjnych w przygotowywaniu kampanii. Moduł pozwala także na zdobycie umiejętności dokonywania ewaluacji efektów marketingowych prowadzonych działań promocyjnych.
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): not applicable
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma wiedzę co do praktycznego zastosowania języka w komunikacji marketingowej [KM_1]
Kpik_W02 [3/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować informacje na temat komunikacji marketingowej [KM_2]
Kpik_U01 [4/5]
ma umiejętności w zakresie ewaluacji działań związanych z komunikacją marketingową [KM_3]
Kpik_U03 [2/5]
potrafi współdziałać w grupie, przyjmując w niej zarówno funkcje kierownicze, jak i podrzędno-wykonawcze [KM_4]
Kpik_U08 [4/5]
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wybranych mediów i różnych form działania oraz wykorzystuje komunikację marketingową do dbania o dziedzictwo regionu, kraju, Europy [KM_5]
Kpik_K02 [2/5]
Form of teaching Number of hours Methods of conducting classes Assessment of the learning outcomes Learning outcomes
practical classes [KM_C] 15 Explanation/clarification [a05] 
Activating method – discussion / debate [b04] 
course work KM_3 KM_4 KM_5
lecture [KM_W] 15 Problem-based lecture [b01] 
Lecture-discussion [b02] 
exam KM_1 KM_2
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular:
Name Category Description
Literature reading / analysis of source materials [a02] Preparation for classes
reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class
Developing practical skills [a03] Preparation for classes
activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation)
Getting acquainted with the syllabus content [b01] Consulting the curriculum and the organization of classes
reading through the syllabus and getting acquainted with its content
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] Preparation for verification of learning outcomes
a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)