Media genres
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: W1-S1KP19.2025

Module name: | Media genres |
---|---|
Module code: | W1-KPIK-S1-GM |
Programme code: | W1-S1KP19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest zapoznanie uczestników i uczestniczek z gatunkami występującymi w przestrzeni medialnej, z uwzględnieniem mediów tradycyjnych oraz tych określanych mianem nowych mediów, a także przyjrzenie się mechanizmom rządzącym mediosferą. Dzięki kursowi studenci i studentki posiądą wiedzę o powstaniu, celach i zasadach funkcjonowania prasy, radia, telewizji i internetu. Zapoznają się także z pojęciami medialnego obrazu świata i dyskursu medialnego. Dzięki narzędziom wypracowanym przez mediolingwistykę będą potrafili nie tylko rozpoznawać i zanalizować teksty medialne, lecz także w krytyczny sposób odnieść się do tych multimodalnych treści. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna terminologię w zakresie humanistyki i nauk społecznych związaną z wybranymi sferami działalności medialnej [GM_1] |
Kpik_W03 [2/5] |
ma wiedzę na temat systemu medialnego i odpowiadającej mu struktury gatunkowej [GM_2] |
Kpik_W04 [3/5] |
ma umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych w zakresie teorii komunikacji i genologii [GM_3] |
Kpik_U06 [3/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie promocji i komunikacji kryzysowej w sytuacjach bezpośredniej rozmowy oraz za pośrednictwem mediów [GM_4] |
Kpik_U09 [2/5] |
jest gotów_a do uczestniczenia w życiu społecznym, korzystając z wybranych mediów i różnych form działania, a także do odpowiedzialnego dbania o dziedzictwo kulturowe regionu, kraju, Europy szczególnie dotyczące komunikacji medialnej (zmediatyzowanej) [GM_5] |
Kpik_K02 [2/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [GM_C] | 15 |
Explanation/clarification [a05] Activating method – discussion / debate [b04] |
course work |
GM_3 |
lecture [GM_W] | 15 |
Description [a03] Lecture-discussion [b02] |
exam |
GM_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |