Historia literatury rzymskiej 3
Kierunek studiów: Filologia klasyczna
Kod programu: W1-S1FK19.2025
| Nazwa modułu: | Historia literatury rzymskiej 3 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FK-S1-HLR3 |
| Kod programu: | W1-S1FK19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zapoznaje z kanonem literatury rzymskiej epoki augustowskiej na tle tradycji genologicznej, historycznoliterackiej, historycznej i ogólnokulturowej, a także dostrzega jego rolę w kształtowaniu się tradycji kultury europejskiej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca przywołuje kanon autorów i tekstów literatury rzymskiej epoki augustowskiej oraz klasyfikuje dzieła w aspekcie genologicznym. [HLR3-1] |
FK_W05 [5/5] |
Osoba studiująca rozpoznaje ciągłość procesu historycznoliterackiego i wpływ rzymskiej poezji oraz prozy okresu augustowskiego na kształt twórczości literackiej kolejnych epok. [HLR3-2] |
FK_W05 [5/5] |
Osoba studiująca przywołuje wiedzę z zakresu mitologii i religii świata antycznego dla objaśnienia wybranych motywów w literaturze epoki. [HLR3-3] |
FK_W09 [3/5] |
Osoba studiująca opisuje zjawiska literackie przy użyciu terminologii krytycznoliterackiej. [HLR3-4] |
FK_W02 [2/5] |
Osoba studiująca umiejscawia wybrane wytwory kultury materialnej i duchowej Europy w kontekście literackiej tradycji antycznej, w tym szczególnie tradycji danej epoki. [HLR3-5] |
FK_W06 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [HLR3_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
HLR3-1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||