Czytanie i tworzenie tekstu naukowego
Kierunek studiów: Filologia klasyczna
Kod programu: W1-S1FK19.2025
| Nazwa modułu: | Czytanie i tworzenie tekstu naukowego |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FK-S1-CTTN |
| Kod programu: | W1-S1FK19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł wprowadza rozróżnienie pomiędzy literaturą naukową, popularnonaukową i publicystyczną. Zapoznaje ze sposobami argumentacji naukowej ze szczególnym uwzględnieniem humanistyki. W jego trakcie osoba studiująca uczy się odczytywać oraz sporządzać przypisy i bibliografię. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca potrafi wskazać różnice między literaturą naukową, popularnonaukową i publicystyką. [CTTN-1] |
FK_U02 [1/5] |
Osoba studiująca potrafi przedstawić sposoby argumentacji naukowej ze szczególnym uwzględnieniem humanistyki. [CTTN-2] |
FK_U07 [1/5] |
Osoba studiująca posiada umiejętność odczytywania i sporządzania przypisów oraz bibliografii. [CTTN-3] |
FK_U03 [3/5] |
Osoba studiująca zna i praktycznie stosuje pojęcia i zasady prawa autorskiego. [CTTN-4] |
FK_W11 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [CTTN_fs_1] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
CTTN-1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr zimowy 2025/2026 | Czytanie i tworzenie tekstu naukowego [W1-FK-S1-CTTN] | polski |