Praktyczna nauka języka łacińskiego 2
Kierunek studiów: Filologia klasyczna
Kod programu: W1-S1FK19.2025
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka łacińskiego 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FK-S1-PNJL2 |
| Kod programu: | W1-S1FK19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 8 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Na zajęciach przyswaja się umiejętności tłumaczenia adaptowanego tekstu łacińskiego o średnim stopniu trudności oraz poszerza i systematyzuje wiadomości ogólnojęzykowe z zakresu fleksji i składni łacińskiej. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Praktyczna nauka języka łacińskiego 1 [W1-FK-S1-PNJL1] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca przywołuje wybrane informacje z zakresu gramatyki i leksyki języka łacińskiego. [PNJL2-1] |
FK_W03 [1/5] |
Osoba studiująca odczytuje i tłumaczy adaptowany tekst łaciński o średnim stopniu trudności. [PNJL2-2] |
FK_U01 [1/5] |
Osoba studiująca określa poziom nabytej wiedzy i umiejętności niezbędnych do tłumaczenia tekstu łacińskiego. [PNJL2-3] |
FK_K02 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PNJL2_fs_1] | 120 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PNJL2-1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||