Moduł monograficzny do wyboru: Kultura 1
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Moduł monograficzny do wyboru: Kultura 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCS1-MM-K1 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na zaawansowanych zagadnieniach związanych z kulturą anglojęzyczną, uwzględniając aktualne podejścia badawcze oraz interdyscyplinarne metody analizy zjawisk kulturowych. Wykład wprowadza osoby studiujące w wybrane teorie i konteksty, stanowiąc podstawę do pogłębionej analizy podczas zajęć. Ćwiczenia obejmują interpretację zjawisk kulturowych, pracę z tekstami i materiałami wizualnymi oraz dalsze rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia. Moduł kładzie nacisk na samodzielność analityczną i świadome stosowanie narzędzi interpretacyjnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
samodzielnie podejmuje krytyczną analizę zjawisk kulturowych oraz świadomie wykorzystuje narzędzia badawcze w pracy akademickiej, biorąc odpowiedzialności za interpretacje i ich wpływ społeczny [K01] |
FC_K01 [2/5] |
analizuje złożone zjawiska kulturowe, wykorzystując interdyscyplinarne metody badawcze i wybrane koncepcje teoretyczne [U01] |
FC_U03 [2/5] |
interpretuje teksty kultury oraz materiały wizualne, uwzględniając ich kontekst kulturowy i społeczny [U02] |
FC_U04 [4/5] |
samodzielnie formułuje wnioski i argumenty w oparciu o analizę zjawisk kulturowych oraz krytyczną ocenę źródeł [U03] |
FC_U02 [3/5] |
zna wybrane współczesne teorie i podejścia badawcze stosowane w analizie zjawisk kulturowych w obszarze kultury anglojęzycznej [W01] |
FC_W02 [3/5] |
rozumie procesy kulturowe w kontekście ich uwarunkowań historycznych, społecznych i ideologicznych [W02] |
FC_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [c] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
wykład [w] | 15 |
Wykład monograficzny [a02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |