Moduł monograficzny do wyboru: Kultura 1 Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: Moduł monograficzny do wyboru: Kultura 1
Kod modułu: W1-FCS1-MM-K1
Kod programu: W1-S1FC25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł koncentruje się na zaawansowanych zagadnieniach związanych z kulturą anglojęzyczną, uwzględniając aktualne podejścia badawcze oraz interdyscyplinarne metody analizy zjawisk kulturowych. Wykład wprowadza osoby studiujące w wybrane teorie i konteksty, stanowiąc podstawę do pogłębionej analizy podczas zajęć. Ćwiczenia obejmują interpretację zjawisk kulturowych, pracę z tekstami i materiałami wizualnymi oraz dalsze rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia. Moduł kładzie nacisk na samodzielność analityczną i świadome stosowanie narzędzi interpretacyjnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
samodzielnie podejmuje krytyczną analizę zjawisk kulturowych oraz świadomie wykorzystuje narzędzia badawcze w pracy akademickiej, biorąc odpowiedzialności za interpretacje i ich wpływ społeczny [K01]
FC_K01 [2/5] FC_K02 [2/5] FC_K03 [3/5]
analizuje złożone zjawiska kulturowe, wykorzystując interdyscyplinarne metody badawcze i wybrane koncepcje teoretyczne [U01]
FC_U03 [2/5] FC_U04 [3/5] FC_U05 [3/5]
interpretuje teksty kultury oraz materiały wizualne, uwzględniając ich kontekst kulturowy i społeczny [U02]
FC_U04 [4/5] FC_U05 [3/5] FC_U09 [2/5]
samodzielnie formułuje wnioski i argumenty w oparciu o analizę zjawisk kulturowych oraz krytyczną ocenę źródeł [U03]
FC_U02 [3/5] FC_U06 [2/5] FC_U09 [2/5]
zna wybrane współczesne teorie i podejścia badawcze stosowane w analizie zjawisk kulturowych w obszarze kultury anglojęzycznej [W01]
FC_W02 [3/5] FC_W04 [3/5] FC_W07 [3/5]
rozumie procesy kulturowe w kontekście ich uwarunkowań historycznych, społecznych i ideologicznych [W02]
FC_W02 [3/5] FC_W04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [c] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03
wykład [w] 15 Wykład monograficzny [a02] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie K01 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)