Kształcenie Nauczycielskie: Warsztaty psychologiczne 1

Nazwa modułu: | Kształcenie Nauczycielskie: Warsztaty psychologiczne 1 |
---|---|
Kod modułu: | KN-2025-WPS1 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Warsztaty psychologiczne stanowią kontynuację zajęć z zakresu psychologii przygotowujących studentów zamierzających uzyskać kwalifikacje nauczycielskie. Ich celem jest wyposażenie w umiejętności przydatne w efektywnej pracy edukacyjnej i wychowawczej. Program zajęć opracowano zgodnie z wytycznymi zawartymi w Obwieszczeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 kwietnia 2021 r. Zaliczenie modułu pozwala na osiągnięcie części efektów uczenia się z zakresu psychologii wyznaczonych w standardzie kształcenia nauczycieli. Ich kontynuacja realizowana będzie w ramach w ramach modułu Psychologia 2. na II stopniu studiów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie mechanizmy powstawania konfliktów, stereotypów i uprzedzeń, a także rolę nauczyciela w modelowaniu postaw i zachowań uczniów (B.1.W3) [WPS1_01] |
KN.2023_W12 [5/5] |
potrafi obserwować zachowania społeczne i ich uwarunkowania (B.1.U2) [WPS1_02] |
KN.2023_U11 [3/5] |
posiada umiejętności dialogowego rozwiązywania konfliktów, usuwania barier komunikacyjnych i budowania relacji opartych na zaufaniu (B.1.U.4) [WPS1_03] |
KN.2023_U05 [3/5] |
potrafi identyfikować potrzeby uczniów i tworzyć sytuacje motywujące uczniów do pracy nad sobą w celu uzyskania pożądanych efektów edukacyjnych i wychowawczych (B.1.U.6) [WPS1_04] |
KN.2023_U06 [3/5] |
jest gotowy do wykorzystania zdobytej wiedzy psychologicznej do analizy zdarzeń pedagogicznych, a także budowania relacji opartej na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia (B.1.K.2) [WPS1_05] |
KN.2023_KS01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [01] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
WPS1_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |