Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S2MT19.2025

Nazwa modułu: | Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S2-25-SzInNau |
Kod programu: | W4-S2MT19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu ukazanie sposobów wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w codziennej pracy nauczyciela matematyki oraz rozwinięcie kompetencji umożliwiających ich świadome i efektywne stosowanie. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna pojęcia, metody i narzędzia sztucznej inteligencji wykorzystywne w edukacji [SzInNau_01] |
KN.2023_W15 [1/5] |
zna możliwości i ograniczenia zastosowania AI w procesie dydaktycznym, wychowawczym i organizacyjnym nauczyciela [SzInNau_02] |
KN.2023_W15 [1/5] |
posiada wiedzę na temat etycznych i prawnych aspektów stosowania AI w środowisku szkolnym [SzInNau_03] |
K_W06 [2/5] |
potrafi identyfikować obszary pracy nauczyciela, w których możliwe jest efektywne zastosowanie narzędzi AI [SzInNau_04] |
KN.2023_U07 [3/5] |
potrafi korzystać z wybranych aplikacji opartych na AI do tworzenia materiałów dydaktycznych, oceniania postępów uczniów i personalizacji nauczania [SzInNau_05] |
KN.2023_U07 [3/5] |
potrafi analizować i krytycznie oceniać jakość oraz przydatność narzędzi AI w kontekście potrzeb edukacyjnych [SzInNau_06] |
KN.2023_U18 [1/5] |
jest świadomy wpływu nowoczesnych technologii, w tym AI, na rolę i odpowiedzialność nauczyciela [SzInNau_07] |
K_K01 [2/5] |
przestrzega zasad etycznych w zakresie stosowania technologii AI w edukacji [SzInNau_08] |
K_K03 [3/5] |
wykazuje gotowość do samokształcenia i doskonalenia kompetencji cyfrowych związanych z wykorzystaniem AI [SzInNau_09] |
K_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [01] | 15 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
SzInNau_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |