Deep learning Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S2MT19.2025

Nazwa modułu: Deep learning
Kod modułu: W4-MT-S2-25-DLea
Kod programu: W4-S2MT19.2025
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zdobycie przez studiującego wiedzy i umiejętności w zakresie następujących treści programowych: 1. Wprowadzenie do uczenia maszynowego: uczenie głębokie a metody klasyczne. 2. Sieci neuronowe. 3. Sieci konwolucyjne (CNN). 4. Sieci rekurencyjne (RNN). 5. Transformery i modele uwagi. 6. Uczenie transferowe i fine-tuning modeli. 7. Uczenie ze wzmocnieniem. 8. Wybrane architektury i metody.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę z zakresu sztucznych sieci neuronowych [DLea_01]
K_W04 [3/5] K_W05 [3/5]
Zna i rozumie metody i algorytmy uczenia głębokich sieci neuronowych [DLea_02]
K_W04 [3/5]
Zna możliwości współczesnych sieci neuronowych. [DLea_03]
K_W04 [3/5] K_W07 [3/5]
identyfikuje problemy, do których można zastosować metody głębokiego uczenia maszynowego [DLea_04]
K_K01 [5/5] K_K02 [1/5] K_K04 [1/5]
Potrafi zaprojektować i zaimplementować głęboką sieć neuronową. [DLea_05]
K_U07 [5/5]
Potrafi wytrenować sieć neuronową do rozwiązania określonego problemu uczenia maszynowego. [DLea_06]
K_U07 [5/5]
Potrafi ocenić skuteczność wytrenowanej sieci neuronowej. [DLea_07]
K_U07 [5/5]
Potrafi zaimplementować wybrane modele DL przy użyciu bibliotek programistycznych i przeprowadzić analizę wyników [DLea_08]
K_U07 [5/5]
Potrafi przeprowadzić prezentację z osiągniętych wyników [DLea_09]
K_U09 [5/5]
Ma świadomość znaczenia metod uczenia maszynowego w rozwoju nowoczesnych rozwiązań IT. [DLea_10]
K_K02 [1/5] K_K04 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [01] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Prezentacja [c07] 
egzamin DLea_01 DLea_02 DLea_03 DLea_04 DLea_10
laboratorium [02] 30 Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie DLea_01 DLea_02 DLea_03 DLea_04 DLea_05 DLea_06 DLea_07 DLea_08 DLea_09
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)