Python w analizie danych
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S2MT19.2025
| Nazwa modułu: | Python w analizie danych |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S2-25-PyADa |
| Kod programu: | W4-S2MT19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 8 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia, uruchamiania i testowania programów pisanych w języku Python ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi służących do obróbki i analizy danych.
Treści programowe:
1. Środowisko programistyczne.
2. Instrukcje warunkowe, pętle.
3. Typy danych w Pythonie.
4. Funkcje, programowanie proceduralne.
5. Obsługa wejścia/wyjścia (pliki, serializacja).
6. Wstęp do programowania obiektowego.
7. Biblioteko Pythona służące do obsługi tablic wielowymiarowych (np. NumPy) oraz danych stabelaryzowanych (np. pandas).
8. Wstęp do wizualizacji danych.
|
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
wykorzystuje wybrane środowisko programistyczne do zapisywania, uruchamiania i testowania samodzielnie napisanego programu [PyADa _1] |
K_U07 [5/5] |
stosuje: zmienne różnego typu, instrukcje wejścia/wyjścia, operatory arytmetyczne i logiczne, instrukcje warunkowe i iteracyjne [PyADa_2] |
K_U07 [5/5] |
zna paradygmaty programowania strukturalnego, proceduralnego i obiektowego [PyADa_3] |
K_W04 [4/5] |
zna metody przetwarzania i analizy danych w Pythonie [PyADa _4] |
K_W04 [3/5] |
umie stosować w samodzielnie napisanych programach paradygmaty programowania strukturalnego, proceduralnego i obiektowego [PyADa _5] |
K_U07 [4/5] |
potrafi zastosować w praktyce metody przetwarzania i analizy danych w Pythonie [PyADa _6] |
K_U07 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [01] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Prezentacja [c07] |
egzamin |
PyADa _1 |
| laboratorium [02] | 60 |
Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PyADa _1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||