Praca dyplomowa: Seminarium dyplomowe 1 Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: Praca dyplomowa: Seminarium dyplomowe 1
Kod modułu: W1-FCDELS1-PD-SD1-5
Kod programu: W1-S1FC25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wsparcie osób studiujących w planowaniu i opracowywaniu pracy licencjackiej. Cele szczegółowe to rozpoczęcia badań opartych o spójną metodologię, sformułowanie pytania badawczego oraz praca z odpowiednią literaturą przedmiotu. Osoby studiujące eksplorują we współpracy z promotorem tematy mieszczące się w obszarze kierunku studiów – takie jak literatura anglojęzyczna, praktyka i teoria przekładu (zwłaszcza literackiego i kulturowego oraz na potrzeby mediów), studia kulturowe czy kulturowe aspekty mediów – w zależności od oferty danego seminarium. Szczególny nacisk kładziony jest na zawężenie tematu badawczego, identyfikację kluczowych źródeł, opracowanie podejścia metodologicznego odpowiedniego dla wybranego tematu pracy dyplomowej, a także przygotowanie podstaw pierwszego rozdziału pracy licencjackiej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi zaplanować nieskomplikowane prace badawcze w sposób odpowiedni do kontekstu społecznego i kulturowego, którego dotyczą badania oraz potrafi odnieść wyniki swojej pracy badawczej do szerszego kontekstu społecznego oraz kulturowego, dbając o etyczny wymiar swojej pracy badawczej [K01]
FC_K01 [3/5] FC_K02 [4/5] FC_K03 [3/5] FC_K05 [4/5]
potrafi samodzielnie wyszukać, selekcjonować i wykorzystać materiały konieczne do opracowania wybranej tematyki pracy dyplomowej [U01]
FC_U02 [4/5] FC_U11 [3/5]
formułuje obserwacje i hipotezy badawcze na temat wybranej tematyki z wykorzystaniem urozmaiconych i poprawnie dobranych źródeł [U02]
FC_U02 [3/5] FC_U03 [4/5]
analizuje i stosuje przy przedstawianiu opracowywanej przez siebie tematyki poznane perspektywy teoretyczne oraz proponuje własne rozwiązania i koncepcje [U03]
FC_U03 [3/5] FC_U12 [2/5]
potrafi opracować wybrane przez siebie zagadnienie i przedstawić je w formie pisemnej wykorzystując opanowane techniki posługiwania się dyskursem akademickim oraz zgodnie z obowiązującymi zasadami przygotowywania prac dyplomowych [U04]
FC_U01 [4/5] FC_U03 [2/5] FC_U04 [3/5] FC_U06 [4/5] FC_U11 [4/5] FC_U12 [3/5]
posiada wiedzę z literaturoznawstwa, nauk o kulturze, językoznawstwa oraz kulturowych aspektów mediów pozwalającą na samodzielne jej pogłębianie w wybranym zakresie tematycznym i opracowanie pytania badawczego i planu pracy licencjackiej, zgodnie ze standardami etycznymi i prawnymi pracy akademickiej [W01]
FC_W01 [4/5] FC_W02 [3/5] FC_W07 [4/5] FC_W11 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [S] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 U04 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)