Analiza fizjonomiczna krajobrazu
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Analiza fizjonomiczna krajobrazu |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-1204 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Analiza fizjonomii krajobrazu ma na celu zapoznanie studenta z pojęciem fizjonomii krajobrazu (aspektów wizualnych i kompozycyjnych, znaczenia walorów krajobrazowych). Podczas wykładów przedstawione zostaną metody analizy i oceny wizualnej krajobrazu, w tym metody stosowane interdyscyplinarnie w naukach o krajobrazie (w tym w architekturze krajobrazu) w Polsce i na świecie. W czasie zajęć laboratoryjnych student zastosuje w praktyce poznane metody przygotowując prace z zakresu analiz krajobrazowych. Pozna także możliwości zastosowania analiz i ocen krajobrazu w dokumentach związanych z zarządzaniem krajobrazu (m.in. w audycie krajobrazowym). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk geograficznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk [W2-GF-S2-1204 _1] |
KGG2_W03 [2/5] |
ma wiedzę w zakresie aktualnie dyskutowanych w literaturze kierunkowej problemów z zakresu nauk geograficznych [W2-GF-S2-1204 _2] |
KGG2_W01 [4/5] |
zna naturę nauk geograficznych i ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi [W2-GF-S2-1204 _3] |
KGG2_W01 [4/5] |
stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze w zakresie nauk geograficznych [W2-GF-S2-1204 _4] |
KGG2_U03 [3/5] |
planuje i wykonuje zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego [W2-GF-S2-1204 _5] |
KGG2_U06 [3/5] |
zbiera i interpretuje dane empiryczne oraz na ich podstawie formułuje odpowiednie wnioski [W2-GF-S2-1204 _6] |
KGG2_U03 [3/5] |
rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi, podstawowymi dla studiowanego kierunku studiów, w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy [W2-GF-S2-1204 _7] |
KGG2_K01 [2/5] |
potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny [W2-GF-S2-1204 _8] |
KGG2_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GFS2-1204_fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-1204 _1 |
laboratorium [W2-GFS2-1204_fs_2] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-1204 _4 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |