Podstawy wiedzy o sztuce Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy wiedzy o sztuce
Kod modułu: 12-PE-AR-N1-9PWS
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
W wyniku zrealizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki podstaw wiedzy o sztuce w edukacji dziecka. Potrafi projektować i przeprowadzić zajęcia twórcze z dziećmi zwracając uwagę na innowacyjność stosowanych metod i możliwości dzieci. Stosuje prawidłowo metody i formy pracy z dziećmi. Jest zaangażowany w pracę i widzi celowość własnego rozwoju oraz podnoszenia kwalifikacji w zakresie metodyki podstaw wiedzy o sztuce w edukacji dziecka.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego; ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturalnego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K09 [3/5]
utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych [_K_2]
K_K04 [4/5]
potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi z zakresu metodyki podstaw wiedzy o sztuce w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych z dzieckiem; potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach [_U_1]
K_U08 [4/5] K_U15 [2/5]
potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w metodyce podstaw wiedzy o sztuce [_U_2]
K_U09 [4/5]
potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności pedagogicznej sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_3]
K_U10 [4/5]
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i praktykę podstaw wiedzy o sztuce [_W_1]
K_W05 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych w zakresie podstaw wiedzy o sztuce w pracy z dzieckiem [_W_2]
K_W12 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną o podstawy wiedzy o sztuce [_W_3]
K_W15 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
analiza literatury z historii sztuki i metodyki podstaw wiedzy o sztuce, psychologii dziecka
_K_1 _U_1 _W_1
praktyczna realizacja zagadnień ze sztuki [_w_2]
wykonanie prac praktycznych
_U_3 _W_3
praktyczna realizacja zagadnień ze sztuki [_w_3]
opracowanie zajęć ze sztuki i realizacja w praktyce pedagogicznej z dziećmi
_K_2 _U_2 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [_fns_1]
działania praktyczne, poglądowa, poszukująca, waloryzacyjna, dyskusja
10
studia literatury z historii sztuki, psychologii i pedagogiki z zakresu twórczości; przygotowanie materiałów i analiza zagadnienia
15 projekt [_w_1] praktyczna realizacja zagadnień ze sztuki [_w_2] praktyczna realizacja zagadnień ze sztuki [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)