Environmental and Ecological Determinants of Health and Illness
Field of study: Pedagogy
Programme code: W6-N1PE19.2.2023

Module name: | Environmental and Ecological Determinants of Health and Illness |
---|---|
Module code: | W6-PE-EZ-N1-SEUZ |
Programme code: | W6-N1PE19.2.2023 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł podejmuje wątki dotyczące egzystencji człowieka i jakości jego życia w ścisłym powiązaniu z naturą, środowiskiem. Pokazuje miejsce i znaczenie zróżnicowanych czynniki środowiskowych - warunki mieszkaniowe, cechy środowiska pracy, cechy bliższego i dalszego otoczenia człowieka (powietrze, woda, gleba, klimat) - jako wyznaczników stanu zdrowia człowieka obok stylu życia, czynników biologicznych i medycyny naprawczej. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
student/studentka wykazuje gotowość do podejmowania działań na rzecz poprawy stanu środowiska i promowania postawy odpowiedzialności ekologicznej i zdrowotnej w swoim środowisku, angażując się w działania proekologiczne i edukacyjne, aktywnie współpracując z różnymi środowiskami (lokalnymi, edukacyjnymi, zawodowymi) w celu propagowania prozdrowotnych i proekologicznych inicjatyw [PE-EZ-N1-SEUZ_K_1] |
KN1_K05 [3/5] |
student/studentka potrafi sprawdzać aktualny stan zanieczyszczenia powietrza i poziom hałasu, wykorzystując technologie informacyjno-komunikacyjne (np. aplikacje mobilne), oraz potrafi wskazywać działania zmniejszające ich negatywny wpływ na zdrowie [PE-EZ-N1-SEUZ_U_1] |
KN1_U02 [3/5] |
student/studentka potrafi analizować zależności między stanem środowiska a stanem zdrowia ludzi i proponować rozwiązania proekologiczne w skali lokalnej; podejmuje działania na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego w swoim otoczeniu, promując postawy prozdrowotne i proekologiczne wśród społeczności lokalnej; respektuje zasady zrównoważonego rozwoju oraz potrafi działać na rzecz ochrony przyrody, świadomie ograniczając negatywny wpływ człowieka na środowisko [PE-EZ-N1-SEUZ_U_2] |
KN1_U03 [3/5] |
student/studentka zna i rozumie wpływ jakości środowiska naturalnego na zdrowie człowieka; potrafi wyjaśnić skutki zanieczyszczenia powietrza i wód, zmniejszania terenów zielonych oraz zmian klimatycznych dla zdrowia i warunków życia ludzi; zna i rozumie znaczenie kontaktu z naturą dla zdrowia psychicznego i fizycznego człowieka; rozumie pojęcie odpowiedzialności za zwierzęta domowe, dziką przyrodę oraz ekosystemy; rozumie znaczenie ochrony środowiska naturalnego dla zdrowia jednostki i społeczeństwa [PE-EZ-N1-SEUZ_W_1] |
KN1_W19_PPSP [3/5] |
student/studentka zna źródła hałasu w środowisku oraz jego wpływ na zdrowie człowieka; zna zasady profilaktyki niedosłuchu i podstawowe strategie ograniczania ekspozycji na hałas [PE-EZ-N1-SEUZ_W_2] |
KN1_W16_PPSP [3/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [PE-EZ-S1-SEUZ_fns_1] | 7 |
Description [a03] Explanation/clarification [a05] Activating method – peer learning [b08] SWOT analysis [b10] Video show [c02] Screen presentation [c07] |
course work |
PE-EZ-N1-SEUZ_K_1 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |