Śródroczna praktyka pedagogiczna w szkole ponadpodstawowej z geografii
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Śródroczna praktyka pedagogiczna w szkole ponadpodstawowej z geografii |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-1309 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zajęcia tego modułu zakładają opanowanie wiedzy i praktycznych umiejętności pedagogicznych i dydaktycznych, niezbędnych studentowi – przyszłemu nauczycielowi do planowania procesu nauczania - uczenia się geografii w różnych typach szkół ponadpodstawowych, do prowadzenia zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych w ramach edukacji geograficznej oraz do prowadzenia ewaluacji realizowanych programów
nauczania geografii . |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę z zakresu kształcenia geograficznego, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu na lekcjach geografii w szkołach ponadpodstawowych [W2-GFS2-1309_1] |
KN_W01 [1/5] |
posiada wiedzę na temat projektowania procesu dydaktycznego na lekcjach geografii w klasie i na zajęciach
pozalekcyjnych (m.in. terenowych) we wszystkich typach szkół ponadpodstawowych [W2-GFS2-1309_2] |
KN_W04 [1/5] |
potrafi samodzielne zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności związane z działalnością edukacyjną (dydaktyczną i wychowawczą) nauczyciela geografii w szkole ponadpodstawowej, korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii geoinformacyjnych [W2-GFS2-1309_3] |
KN_W05 [1/5] |
ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne – potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej; dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę w klasie szkolnej na lekcjach geografii w różnych typach szkół ponadpodstawowych [W2-GFS2-1309_4] |
KN_W12 [1/5] |
posiada umiejętności dobierania i wykorzystywania dostępnych materiałów, środków i metod pracy oraz oceny ich przydatności w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych i wychowawczych oraz wykorzystywania nowoczesnych technologii do pracy na lekcjach geografii w różnych typach szkół ponadpodstawowych [W2-GFS2-1309_5] |
KN_U02 [1/5] |
potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą (zespołem klasowym) oraz animować prace nad rozwojem uczniów różnych typów szkół ponadpodstawowych; inspirować uczniów do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [W2-GFS2-1309_6] |
KN_U09 [1/5] |
potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji oraz zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne przydatne na lekcjach geografii w szkołach ponadpodstawowych [W2-GFS2-1309_7] |
KN_U11 [1/5] |
potrafi odpowiedzialnie przygotować się do swojej pracy. Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji, projektuje i wykonuje działania dydaktyczne oraz doskonali umiejętności w trakcie realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych i wychowawczych) jako nauczyciel geografii w szkołach ponadpodstawowych [W2-GFS2-1309_8] |
KN_U05 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
praktyka [W2-GF-S2-1309_fs _1] | 30 |
Praktyka [e05] |
zaliczenie |
W2-GFS2-1309_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |