Geoinformation (ECDL GIS)
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Geoinformation (ECDL GIS) |
---|---|
Kod modułu: | W2-GF-S2-227 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Kurs „Geoinformacja (ECDL EPP GIS)” realizowany jest zgodnie z wymogami przygotowania studentów do egzaminu i uzyskania certyfikatu ECDL GIS (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych) - moduły 2 i 3.
Wskazuje metody i sposoby rozwiązywania różnych problemów przyrodniczych z wykorzystaniem cyfrowej analizy baz danych. Pozwoli to studentowi poznać zarówno podstawową teorię GIS, jak i praktyczne funkcje narzędzi - oprogramowania GIS, a także jego praktyczne zastosowanie w badaniu środowiska geograficznego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
student uzyskuje wiedzę z zakresu nauk geograficznych, w tym Systemów Informacji Geograficznej (GIS), poznaje i rozumie podstawy teoretyczne technik pozyskiwania danych geoinformacyjnych oraz prognozowania procesów przyrodniczych. Student rozumie podstawy obsługi baz danych oraz zależności między zbiorami danych a ich wizualizacją. Student ma świadomość rozwoju tej dyscypliny i jej miejsca w relacji do innych nauk geograficznych (np. kartografii, teledetekcji) [W2-GF-S2-227 _1] |
KGG2_W01 [4/5] |
student wykorzystuje zaawansowane techniki geoinformacyjne i narzędzia badawcze z zakresu Systemów Informacji Geograficznej do modelowania, prognozowania i rozwiązywania konkretnych celów. Krytycznie analizuje i selekcjonuje informacje z cyfrowych baz danych, a także wykorzystuje metody statystyczne oraz techniki i oprogramowanie GIS do opisu zjawisk i analizy danych przestrzennych. Systematycznie poszerza swoją wiedzę przyrodniczą i umie ją praktycznie wykorzystać. Potrafi pozyskiwać i interpretować dane empiryczne oraz formułować na ich podstawie odpowiednie wnioski. Student planuje i wykonuje zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego [W2-GF-S2-227_2] |
KGG2_U01 [4/5] |
student potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu nauk ścisłych, w szczególności z zakresu GIS [W2-GF-S2-227_3] |
KGG2_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GF-S2-227_fs _1] | 5 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Wykład problemowy [b01] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-227 _1 |
laboratorium [W2-GF-S2-227_fs_2] | 35 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GF-S2-227_2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |