Asystentura rodzin - aspekty praktyczne
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2025

Nazwa modułu: | Asystentura rodzin - aspekty praktyczne |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-25-AR-AP |
Kod programu: | W7-S2NR19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest rozwijanie praktycznych umiejętności i kompetencji w asystenturze rodzin. Do tego celu będą służyć zajęcia praktyczne w ośrodku MOPS oraz w środowisku. Realizowana będzie praca nad realiami zawodu asystenta rodziny, dzielenie się doświadczeniem z osobą pracującą w systemie pomocy społecznej, której efektem stanie się pogłębienie umiejętności udzielania pomocy społecznej i wsparcia rodzinom dysfunkcjonalnym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student pogłębia posiadaną już specjalistyczną wiedzę dotyczącą zadań asystenta rodziny zapoznając się z praktycznymi sposobami realizacji metodyki pracy z rodziną. [NR2-PAAR-01] |
R2A_W06 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się dokumentacją, procedurami i metodami stosowanymi w asystenturze rodzinnej. [NR2-PAAR-02] |
R2A_U04 [2/5] |
Student rozumie konieczność wszechstronnego planowania działań ukierunkowanych na pomoc rodzinie. [NR2-PAAR-03] |
R2A_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ćw_PrAspAsRodz] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
NR2-PAAR-01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |