Mediacje rodzinne - aspekty teoretyczno-praktyczne
Field of study: Family Studies
Programme code: W7-S2NR19.2025

Module name: | Mediacje rodzinne - aspekty teoretyczno-praktyczne |
---|---|
Module code: | W7-NR2-25-MR-ATP |
Programme code: | W7-S2NR19.2025 |
Semester: | summer semester 2025/2026 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Moduł ma umożliwić studentowi zapoznanie się z teoretycznymi i praktycznymi aspektami mediacji w sprawach rodzinnych, a także w sprawach cywilnych z zakresu podziału majątku wspólnego małżonków. Celem modułu jest przekazanie wiedzy na temat podstaw prawnych prowadzenia mediacji w sprawach rodzinnych, a także wypracowanie umiejętności oceny zdatności mediacyjnej sprawy. W ramach modułu omawiane są etapy postępowania mediacyjnego oraz strategie prowadzenia mediacji. Moduł daje studentowi możliwość czynnego udziału w symulacji mediacji, podczas której w praktyczny sposób wykorzystuje zdobytą wiedzę. Każdy student otrzymuje indywidualny komentarz zwrotny zarówno od pozostałych studentów, jak i od prowadzącego. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student posiada pogłębioną wiedzę na temat przebiegu postępowania mediacyjnego i strategii prowadzenia mediacji. [NR2-PMR1-01] |
R2A_W03 [2/5] |
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności podczas symulacji mediacji opartych na przedstawionych stanach faktycznych, w tym sporządzić dokumentację mediacyjną. [NR2-PMR1-02] |
R2A_U05 [2/5] |
Student potrafi skutecznie zdiagnozować obszary, w których konieczne jest podjęcie przez niego dalszej, pogłębionej pracy nad wiedzą i umiejętnościami niezbędnymi w pracy mediatora. [NR2-PMR1-03] |
R2A_K03 [1/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
practical classes [ćw_PrakMedRodI] | 15 |
Activating method – discussion / debate [b04] Activating methods: a case study [b07] Self-education [f01] Individual work with a text [f02] |
course work |
NR2-PMR1-03 |
lecture [w_PrakMedRodI] | 10 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] |
course work |
NR2-PMR1-01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Consulting materials complementary to those indicated in the syllabus [a04] | Preparation for classes | agreeing on materials complementary to those indicated in the syllabus, supporting the implementation of tasks resulting from or necessary for class participation |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Determining the stages of task implementation contributing to the verification of learning outcomes [c01] | Preparation for verification of learning outcomes | devising a task implementation strategy embracing the division of content, the range of activities, implementation time and/or the method(s) of obtaining the necessary materials and tools, etc. |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |