Seminarium magisterskie 1
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2025

Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 1 |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-25-SM1 |
Kod programu: | W7-S2NR19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie studenta do napisania pracy magisterskiej. Omówione zostaną, w pogłębiony sposób, wybrane aspekty metodologiczne: przebieg procesu badawczego, metody i techniki badań, korzystanie ze źródeł informacji naukowej, sporządzanie kwerendy, zasady przygotowania prac pisemnych (recenzji dzieła naukowego, artykułu naukowego, pracy magisterskiej). Student rozpoczyna działania zmierzające do sformułowanie tematu pracy oraz pytań badawczych, na które dać ma ona odpowiedź. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o wybranych aspektach metodologii nauk o rodzinie. [NR2-SM1-2022-01] |
R2A_W01 [2/5] |
Student potrafi interpretować za pomocą wiedzy naukowej zjawiska związane z funkcjonowaniem rodziny oraz przygotować recenzję dzieła naukowego. [NR2-SM1-2022-02] |
R2A_U01 [2/5] |
Student rozumie konieczność interdyscyplinarnego podejścia do badań nad rodziną oraz potrafi aktywnie uczestniczyć w grupowych metodach analizy problemów badawczych. [NR2-SM1-2022-03] |
R2A_K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ćw_SemMag1] | 30 |
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
NR2-SM1-2022-01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |