Medyczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W6-NMPC19.2025
| Nazwa modułu: | Medyczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową |
|---|---|
| Kod modułu: | PS_SA_E1_MP |
| Kod programu: | W6-NMPC19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie wymaganych zagadnień: rozwój i zagrożenia rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym; profilaktyka a powstawanie patomechanizmów zaburzeń i niepełnosprawności; znajomość i krytyczna postawa wobec terminologii i teorii medycznych, kategorii i pojęć pedagogiki ogólnej oraz pedagogiki specjalnej; interpretacja zjawisk społecznych ukazująca ich powiązanie z różnymi obszarami pedagogiki specjalnej i innymi naukami społecznymi, humanistycznymi i medycznymi. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie medyczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową; anatomię i fizjologię narządu słuchu; schorzenia narządu słuchu oraz wady słuchu; elementy audiologii, audiometrii, laryngologii, otolaryngologii, foniatrii i audioprotetyki; działanie i zastosowanie protez słuchowych; [PS_SA_E1_M1/E. 1S.W1] |
KN3_W05 [2/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować medyczne podstawy edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową; opisywać anatomię i fizjologię narządu słuchu, schorzenia narządu słuchu i
wady słuchu oraz analizować elementy laryngologii, otolaryngologii i foniatrii; [PS_SA_E1_M1/E. 1S.W2] |
KN3_U01 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PS_SA_E1_MP_fns1] | 10 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PS_SA_E1_M1/E. 1S.W1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||