KN: Elementy elektroniki w nauczaniu fizyki

Nazwa modułu: | KN: Elementy elektroniki w nauczaniu fizyki |
---|---|
Kod modułu: | KN-F-S2-EEwNF |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci będą uczestniczyć w warsztatach, których celem jest zapoznanie ich z kluczowymi zagadnieniami elektroniki oraz kluczowymi zagadnieniami mikrokontrolerów. Studenci poznają główne elementy obwodów elektrycznych, takie jak rezystory, diody, sensory IoT, a także nauczą się programowania mikrokontrolerów, np. Arduino, do zastosowań edukacyjnych. Warsztaty obejmują zarówno teorię, jak i zajęcia laboratoryjne, w których uczestnicy budują proste układy i analizują ich działanie. Szczególny nacisk kładziony jest na wykorzystanie elektroniki w eksperymentach dydaktycznych, które można zastosować w nauczaniu fizyki w szkołach. Dzięki temu przyszli nauczyciele zdobywają kompetencje, które pozwolą im angażować uczniów w nowoczesne i interaktywne metody nauczania. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i wykorzystuje główne zagadnienia związane z budowanie obwodów elektronicznych. [EEwNF_01] |
KN_NDP_F_S2_W02 [3/5] |
Student potrafi zbudować proste układy elektroniczne, które można wykorzystać na lekcjach w szkole. [EEwNF_02] |
KN_NDP_F_S2_U01 [4/5] |
Student potrafi zaprogramować proste mikrokontrolery. [EEwNF_03] |
KN_NDP_F_S2_W02 [2/5] |
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w celu pogłębienia i zrozumienia zagadnień elektronicznych. [EEwNF_04] |
KN_NDP_F_S2_U07 [3/5] |
Student/Studentka potrafi opracować wyniki pomiarów oraz przeprowadzić analizę niepewności pomiarowych z wykorzystaniem metod statystycznych [EEwNF_05] |
KN_NDP_F_S2_W05 [4/5] |
Student/Studentka potrafi pozyskiwać informacje z literatury (również anglojęzycznej); dokonywać interpretacji uzyskanych wyników, formułować dyskusję oraz wyciągać wnioski. [EEwNF_06] |
KN.2023_U18 [3/5] |
Student/Studentka zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy. [EEwNF_07] |
KN_NDP_F_S2_W06 [1/5] |
Student/Studentka rozumie konieczność rzetelnego wykonywania pomiarów wraz z ich dokumentacją. [EEwNF_08] |
KN_NDP_F_S2_U06 [3/5] |
Student/Studentka potrafi pracować indywidualnie oraz współpracować w grupie; potrafi oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania. [EEwNF_09] |
KN_NDP_F_S2_U04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [01] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
EEwNF_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |