KN: Fizyka w zadaniach

Nazwa modułu: | KN: Fizyka w zadaniach |
---|---|
Kod modułu: | KN-F-S2-FwZ |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem warsztatów jest rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania poznanych na innych zajęciach zasad fizyki do rozwiązywania problemów praktycznych. W trakcie zajęć studenci będą doskonalić umiejętność analitycznego myślenia, samodzielnego identyfikowania istoty zjawisk fizycznych, doboru odpowiednich metod obliczeniowych, a także krytycznej analizy wyników. Studenci zapoznają się z różnymi rodzajami zadań maturalnych z fizyki - zadania zamknięte (zadania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, zadania typu prawda-fałsz, zadania na dobieranie) oraz zadania otwarte (ze szczególnym naciskiem na zadania bazujące na analizie fragmentu artykułu popularnonaukowego). Treści realizowane w ramach modułu są zgodne z aktualną, rozszerzoną podstawą programową z fizyki obowiązującą w szkole średniej, a także aktualnymi wymaganiami egzaminacyjnymi do matury. W ramach zajęć studenci będą rozwiązywać zadania typu maturalnego (obejmujące polską maturę z fizyki, jak również maturę międzynarodową/ International Baccalaureate z tego przedmiotu) z zakresu takich działów fizyki jak: mechanika, termodynamika, elektryczność, optyka, fizyka współczesna. Szczególny nacisk położony jest na rozwój umiejętności przekształcania opisu słownego na język równań fizycznych oraz na poprawność matematyczną i logiczną rozwiązania, jak również umiejętność samodzielnego kreowania arkuszy diagnostycznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i wykorzystuje prawa fizyki do rozwiazywania zadań obliczeniowych. [FwZ_01] |
KN_NDP_F_S2_W01 [4/5] |
Student potrafi analizować i rozwiązywać zadania fizyczne o różnym stopniu trudności, stosując odpowiednie metody rachunkowe. [FwZ_02] |
KN_NDP_F_S2_U02 [3/5] |
Student umie przekształcać opis słowny problemu fizycznego na model matematyczny. [FwZ_03] |
KN_NDP_F_S2_U04 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie planować strategię rozwiązania zadania oraz oceniać poprawność uzyskanych wyników. [FwZ_04] |
KN_NDP_F_S2_U02 [5/5] |
Student potrafi układać autorskie testy diagnostyczne bazując na materiałach zawartych w zbiorach zadań i sieci internetowej. [FwZ_05] |
KN_NDP_F_S2_U07 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [01] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Praca z komputerem [d01] |
zaliczenie |
FwZ_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |