KN: Trendy fizyki

Nazwa modułu: | KN: Trendy fizyki |
---|---|
Kod modułu: | KN-F-S2-TF |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przedstawienie najnowszych osiągnięć i kierunków rozwoju fizyki mających największe znaczenie w kontekście fundamentalnych praw natury, rozwoju technologii oraz wpływu na funkcjonowanie społeczeństw. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna ogólne prawa fizyki oraz ich znaczenie w rozwoju technologii i nauki. [TF_01] |
KN_NDP_F_S2_W01 [4/5] |
Student zna najnowsze trendy rozwoju fizyki oraz ich potencjalne znaczenie w rozwoju technologii i nauki. [TF_02] |
KN_NDP_F_S2_W01 [4/5] |
Student rozumie znaczenie eksperymentu w rozwoju nauki i społeczeństwa opartego na wiedzy. [TF_03] |
KN_NDP_F_S2_W01 [3/5] |
Student potrafi opisać w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie, wykorzystując odpowiednie pojęcia i wielkości fizyczne oraz zjawiska zachodzące w przyrodzie. [TF_04] |
KN_NDP_F_S2_U01 [3/5] |
Student rozwija umiejętność krytycznego podejścia do omawianego problemu oraz zdolność do interpretacji obserwowanych zjawisk na podstawie zdobytej wiedzy. [TF_05] |
KN_NDP_F_S2_K01 [4/5] |
Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę w celu tworzenia inspirujących lekcji przy użyciu nowoczesnych metod dydaktycznych. [TF_06] |
KN.2023_U18 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 45 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
TF_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |