Biblioteka jako miejsce ochrony dziedzictwa Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S1BN19.2025

Nazwa modułu: Biblioteka jako miejsce ochrony dziedzictwa
Kod modułu: W1-BN-S1-BMOD06
Kod programu: W1-S1BN19.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu ochrony i konserwacji zbiorów i umiejętności wykorzystania metod analitycznych i instrumentalnych w pracach konserwatorskich i introligatorskich. Realizacja modułu ma sprawić przede wszystkim, by student potrafił praktycznie zastosować teorię w praktyce, umiał dostosować metody i narzędzia z zakresu ochrony zbiorów, konserwacji i introligatorstwa w działalności biblioteki i archiwum. Celowi temu służy wykorzystanie metod aktywizujących studentów, a w szczególności zajęcia praktyczne.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student ma uporządkowaną wiedzę ogólną, obejmującą terminologię, teorię i metodologię z zakresu ochrony dziedzictwa (zbiorów), mikrobiologii, chemii oraz introligatorstwa [BMOD06_1]
K_W04 [4/5]
student ma wiedzę o powiązaniach ochrony dziedzictwa z innymi dziedzinami nauki [BMOD06​_2]
K_W01 [5/5]
student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę z zakresu ochrony , konserwacji i introligatorstwa materiału bibliotecznego. Umiejętnie wykonuje prace badawcze na danym materiale bibliotecznym tj. prywatnym lub materiałem zakupionym do ćwiczeń [BMOD06​_3]
K_U01 [4/5]
student potrafi przeprowadzić analizę i interpretację badań materiału bibliotecznego z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń [BMOD06​_4]
K_U03 [5/5]
student efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia stopień jej zaawansowania [BMOD06​_5]
K_K01 [5/5] K_K02 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [BMOD06_fs_1] 45 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
egzamin BMOD06_1 BMOD06​_2 BMOD06​_3 BMOD06​_4 BMOD06​_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)