Metodyka i praktyka wykorzystania systemów informatycznych zarządzania treścią (CMS) Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Metodyka i praktyka wykorzystania systemów informatycznych zarządzania treścią (CMS)
Kod modułu: 12-PE-WM-N1-3SITZ
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot systemy informatyczne zarządzania treściąma umożliwić studentom zapoznanie się z wybranym przez prowadzącego systemem zarządzania treścią (CMS). Ogólne cele zajęć z przedmiotu polegają na aktualizacji, kształtowaniu, poszerzeniu, pogłębieniu u studentów wiedzy teoretycznej i umiejętności praktycznych w zakresie stosowania i adaptacji systemów informatycznych zarządzania treścią (CMS). Kompetencje są przydatne w przyszłej pracy zawodowej oraz życiu codziennym. Zastosowania systemów CMS są ukazane na przykładzie jednego z nich (do wyboru przez prowadzącego np. Joomla, Drupal, WordPress itp.). Zajęcia polegają na praktycznych ćwiczeniach z zakresu instalacji, użytkowania, dopasowywania do potrzeb i konserwacji systemów CMS.
Wymagania wstępne:
Ukończenie kursu 12-PE-N1-6TI Technologia Informacyjna
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia; docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych. [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K02 [4/5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki [_K_2]
K_K03 [1/5] K_K05 [2/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) [_U_1]
K_U02 [2/5] K_U04 [3/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [_U_2]
K_U05 [1/5] K_U10 [2/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazywać kierunki dalszych badań; potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [_U_3]
K_U12 [4/5] K_U13 [5/5]
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej; potrafi przetwarzać teksty, wykorzystywać arkusze kalkulacyjne, korzystać z baz danych, posługiwać się grafiką prezentacyjną, korzystać z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwać i przetwarzać informacje; potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i nowoczesnych technologii; potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w wykonywanej działalności; potrafi zainstalować, zastosować oraz używać istniejące szablony systemów CMS; potrafi zarządzać systemem CMS z poziomu administratora oraz autora artykułów [_U_4]
KN_U04 [1/5] KN_U08 [3/5] KN_U12 [2/5] KN_U18 [1/5]
zna elementarną terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych; ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi [_W_1]
K_W01 [1/5] K_W02 [2/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej; ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych [_W_2]
K_W15 [2/5] K_W17 [1/5]
ma elementarną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju; ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych [_W_3]
K_W18 [3/5] K_W19 [1/5]
Zna podstawy zastosowania systemów informatycznych zarządzania treścią CMS, stosowanych w technice komputerowej, na potrzeby procesu dydaktycznego. [_W_4]
K_W13 [1/5] KN_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium w postaci Testu (bądź opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych) [_w_1]
Sprawdzenie czy student posiada teoretyczną wiedzę w zakresie systemów informatycznych zarządzania treścią
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Ukończenie kursu e-learningowego.Zad.zalicz.1 [_w_2]
Sprawdzenie czy student potrafi dopasować system informatyczny zarządzania treścią do wyspecyfikowanych wymagań lub zadań.
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3 _W_4
Ukończenie kursu e-learningowego.Zad.zalicz.2 [_w_3]
Sprawdzenie czy student potrafi zainstalować, uruchomić i użytkować wybrany system informatyczny zarządzania treścią
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2 _U_3 _U_4 _W_1 _W_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
Kurs e-learningowy wybranych zagadnień podstawowych z CMS z wykorzystaniem multimediów i pomocy audiowizualnych.Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie doboru systemu informatycznego zarządzania treścią do konkretnych zadań. Sprawdzenie czy student potrafi dopasować system informatyczny zarządzania treścią do wyspecyfikowanych wymagań lub zadań. Zadanie zaliczeniowe 1 (Opracowanie prezentacji lub dokumentu tekstowego opisującego proces dostosowywania CMS do wyspecyfikowanych przez prowadzącego wymagań)Kształtowanie praktycznych umiejętności w zakresie instalacji, użytkowania, dopasowywania do potrzeb i konserwacji systemów informatycznych zarządzania treścią. Zadanie zaliczeniowe 2 (Zainstalowanie i uruchomienie wybranego przez prowadzącego systemu zarządzania treścią))
14
Lektura uzupełniająca (w wersji drukowanej bądź elektronicznej), jej analiza; Udział w kursie e-learningowym; praca z tekstem.Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie doboru systemu informatycznego zarządzania treścią do konkretnych zadań. Udział w kursie zdalnym, ukończenie „Zastosowania systemów informatycznych zarządzania treścią (CMS)” (min. na poziomie 50%). Utrwalenie praktycznych umiejętności w zakresie instalacji, użytkowania, dopasowywania do potrzeb i konserwacji systemów informatycznych zarządzania treścią Udział w kursie zdalnym, ukończenie „Zastosowania systemów informatycznych zarządzania treścią (CMS)” (min. na poziomie 50%).
116 Kolokwium w postaci Testu (bądź opracowanie referatu na wybrany temat z listy zaproponowanych) [_w_1] Ukończenie kursu e-learningowego.Zad.zalicz.1 [_w_2] Ukończenie kursu e-learningowego.Zad.zalicz.2 [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)