Zoologia II
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2025

Nazwa modułu: | Zoologia II |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_23_17 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Zoologia – Strunowce umożliwia poznanie głównych kierunków ewolucji strunowców i zasady ich klasyfikacji w ujęciu filogenetycznym. Przedstawia zróżnicowanie morfologiczne i anatomiczne głównych jednostek taksonomicznych oraz ich adaptacje przystosowawcze. Analizuje teorie pochodzenia wtóroustych, a w szczególności strunowców. Przedstawia ich podstawowe wymagania siedliskowe oraz radiacje.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Wymienia podstawowe taksony strunowców i potrafi je klasyfikować [1BL_23_17_01] |
1BL_W03 [2/5] |
Rozpoznaje charakterystyczne cechy morfologiczne i anatomiczne Strunowców. [1BL_23_17_02] |
1BL_W07 [5/5] |
Wyjaśnia podstawowe pojęcia związane z filogenezą grupy oraz wyjaśnia przyczyny zróżnicowania w obrębie jednostek taksonomicznych Strunowców. [1BL_23_17_03] |
1BL_W03 [3/5] |
Poznaje i interpretuje przyczyny zmienności morfologicznej. [1BL_23_17_04] |
1BL_W04 [3/5] |
Rozpoznaje podstawowe gatunki kręgowców rodzimej fauny. 1BL [1BL_23_17_05] |
1BL_W07 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [1BL_23_17_L] | 45 |
Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1BL_23_17_01 |
wykład [1BL_23_17_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Autoedukacja [f01] |
egzamin |
1BL_23_17_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |