Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N1PE19.2.2023
| Nazwa modułu: | Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-KT-N1-D3.MPET |
| Kod programu: | W6-N1PE19.2.2023 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przygotowanie studentów do pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Tematyka zajęć skupiona jest wokół organizowania sytuacji edukacyjno-terapeutycznych z wykorzystaniem odpowiednio dobranych metod pracy. Istotnym elementem składowym przedmiotu jest projektowanie i prowadzenie zajęć przez studentów z wykorzystaniem jednej z poznanych metod pracy dla grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas zajęć dydaktycznych z udziałem nauczyciela akademickiego, a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student/studentka jest gotowy do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej (D.3.K1) [PE-KT-N1-D3.MPET_K_1] |
KN3_K03 [2/5] |
student/studentka potrafi stosować ocenianie wspierające uczenie się (D.3.U4) [PE-KT-N1-D3.MPET_U_1] |
KN3_U01 [2/5] |
student/studentka zna i rozumie pojęcie i zasady uniwersalnego projektowania zajęć (D.3.W3).Zna i rozumie formy organizacyjne pracy na lekcji (pracę zbiorową, grupową, indywidualną, tutoring uczniowski w klasach włączających), modele nauczania w małych grupach w klasach włączających (D.3.W6). [PE-KT-N1-D3.MPET_W_1] |
KN3_W11 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PE-KT-N1-D3.MPE_fns1] | 15 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Symulacja [e07] |
zaliczenie |
PE-KT-N1-D3.MPET_K_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||