Etyczne konteksty edukacji zdrowotnej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S1PE19.2.2024

Nazwa modułu: Etyczne konteksty edukacji zdrowotnej
Kod modułu: W6-PE-EZ-S1-EZM
Kod programu: W6-S1PE19.2.2024
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Treści modułu koncentrują się wokół wybranych stanowisk etycznych, terminologii etycznej, argumentacji w etyce, teorii rozwoju moralnego jednostki ze szczególnym uwzględnieniem dbałości, odpowiedzialności za życie, zdrowie w wymiarze indywidualnym, społecznym i środowiskowym oraz wokół współczesnych koncepcji wartości odnoszących się do troski o zdrowie i harmonii z otaczającym środowiskiem.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student/studentka jest gotów/gotowa do analiz kwestii aksjologicznych, wątków etycznych związanych z życiem, zdrowiem jako wartością oraz do prezentowania postawy optymizmu życiowego, który sprzyja zdrowiu i zachowaniu zrównoważonych relacji z otoczeniem [PE-EZ-S1-EZM_K_1]
KN1_K01 [3/5] KN1_K10_PPSP [3/5]
student/studentka potrafi wyrażać poglądy etyczne (posługując się odpowiednią terminologią), uzasadniać stanowiska etyczne i konkretyzować ogólne normy etyczne w kontekście rozważań o chorobie, zdrowiu, potrafi kształtować umiejętność obrony własnej intymności i nietykalności seksualnej oraz szacunku dla ciała innej osoby, a także okazywać szacunek i empatię w relacjach międzyludzkich [PE-EZ-S1-EZM_U_1]
K_U07 [3/5] KN1_U21_PPSP [3/5]
student/studentka zna i rozumie koncepcje wartości etycznych związanych z życiem, chorobą, zdrowiem traktowanym jako wartość na różnych etapach życia człowieka oraz wybrane stanowiska etyczne, specyfikę etyk stosowanych, rozwoju moralnego jednostki i postawę troski i odpowiedzialności za własne zdrowie [PE-EZ-S1-EZM_W_1]
K_W06 [3/5] KN1_W16_PPSP [2/5] KN1_W20_PPSP [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [PE-EZ-S1-EZM_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
zaliczenie PE-EZ-S1-EZM_W_1
ćwiczenia [PE-EZ-S1-EZM_fs_2] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PE-EZ-S1-EZM_K_1 PE-EZ-S1-EZM_U_1 PE-EZ-S1-EZM_W_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)