Gramatyka opisowa języka głównego 2
Kierunek studiów: Lingwistyka stosowana
Kod programu: W1-S1LS23.2025

Nazwa modułu: | Gramatyka opisowa języka głównego 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-S1LS-GO2 |
Kod programu: | W1-S1LS23.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kursu jest poszerzenie oraz ugruntowanie wiedzy i pogłębianie umiejętności na temat specyfiki języka głównego, w tym w zakresie zagadnień teoretycznych, terminologii i metodologii opisu w obszarze gramatyki. Studiujący rozwijają umiejętności poprawnego użycia poznanej terminologii i znajomości pojęć z zakresu gramatyki. Kurs ma również na celu doskonalenie umiejętności zdobytych podczas kursu Gramatyka opisowa języka głównego 1. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Gramatyka opisowa języka głównego 1 [W1-S1LS-GO1] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową na temat pojęć z zakresu gramatyki języka głównego oraz terminologii gramatycznej języka głównego [S1LS-GO2-W01] |
LS_W01 [4/5] |
posiada poszerzoną i uporządkowaną wiedzę na temat cech systemu gramatycznego języka głównego (oraz wybranych uwarunkowań pragmatycznych tego systemu), niezbędną dla uczestnictwa w innych zajęciach oferowanych w ramach studiów na kierunku ‘lingwistyka stosowana’ [S1LS-GO2-W02] |
LS_W01 [4/5] |
rozumie potrzebę aktualizowania swojej wiedzy na temat gramatyki języka głównego w celu rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych związanych z innymi kursami w zakresie kierunku lingwistyka stosowana [S1LS-GOA2-K01] |
LS_K01 [3/5] |
potrafi wyszukiwać oraz interpretować różnorodne informacje z zakresu językoznawstwa, w tym z dziedzin objętych kursem [S1LS-GOA2-U01] |
LS_U05 [4/5] |
potrafi krytycznie ocenić alternatywne opisy danego zjawiska językowego [S1LS-GOA2-U02] |
LS_U03 [4/5] |
ma świadomość istnienia różnych perspektyw teoretycznych w zakresie językoznawstwa [S1LS-GOA2-U03] |
LS_U03 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W1-S1LS-GO2] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Wykład problemowy [b01] |
egzamin |
S1LS-GO2-W01 |
ćwiczenia [W1-S1LSGO2C] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Praca z podręcznikiem programowym [d02] |
zaliczenie |
S1LS-GOA2-U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |