Śródroczna praktyka zawodowa nauczycielska w szkole podstawowej
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S1FG19.2025

Nazwa modułu: | śródroczna praktyka zawodowa nauczycielska w szkole podstawowej |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS1-NPRZS |
Kod programu: | W1-S1FG19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zgodnie z programem studiów studiujący są zobowiązani do realizacji praktyki zawodowej – dydaktycznej śródrocznej w wymiarze 30 h pod opieką nauczyciela akademickiego. Celem praktyki zawodowej jest praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów, a także ocena własnych kompetencji: językowych oraz interpersonalnych. W czasie pobytu na praktyce studiujący realizują założone efekty uczenia się, zapoznają z życiem szkoły oraz współpracują z nauczycielem języka niemieckiego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do dostatecznie skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami języka niemieckiego w szkole podstawowej w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych [D2.K01] [K01] |
FG_K03 [4/5] |
potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela języka niemieckiego, jego interakcji z uczniami w wieku szkoły podstawowej oraz sposobu planowania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej [D2.U01] [U01] |
FG_U01 [3/5] |
zna i rozumie sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły podstawowej, zwłaszcza w zakresie nauczania języka niemieckiego lub placówki systemu oświaty [D2.W02] [W01] |
FG_W10 [3/5] |
zna i rozumie rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej związanej z nauczaniem języka niemieckiego prowadzonej w szkole podstawowej lub placówce systemu oświaty. [D2.W03] [W02] |
FG_W10 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W1-FGS1-NPZS] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |