Critical Readings in English-Language Thought (Elective)
Kierunek studiów: English Studies: Literature and Culture
Kod programu: W1-S1EL25.2025

Nazwa modułu: | Critical Readings in English-Language Thought (Elective) |
---|---|
Kod modułu: | W1-ELS1-RELTC-6 |
Kod programu: | W1-S1EL25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ten zachęca osoby studiujące do krytycznego zaangażowania się w lekturę wybranych kluczowych tekstów, które kształtowały i nadal kształtują myśl oraz krytykę anglojęzycznych autorów. Poprzez dobór lektur z zakresu filozofii, teorii kultury oraz innych form badań naukowych – w tym również, potencjalnie, z nauk empirycznych – kurs bada, w jaki sposób język angielski funkcjonował i funkcjonuje zarówno jako medium komunikacji, jak i jako pole ideologicznego sporu. Wykłady oferują przegląd wybranych tekstów, ich konteksty i znaczenia, natomiast w ramach ćwiczeń nacisk kładziony jest na rozwijanie umiejętności interpretacyjnych, analitycznych i refleksyjnych, a także na zachęcanie osób studiujących do łączenia abstrakcyjnych zagadnień teoretycznych z rzeczywistymi zjawiskami społecznymi i kulturowymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do uczestnictwa w dyskusji akademickiej, respektując różnorodność poglądów i tradycji intelektualnych charakterystycznych dla anglojęzycznego kręgu kulturowego, oraz rozumie znaczenie odpowiedzialnej debaty w kontekście ideowego sporu i pluralizmu interpretacyjnego [K01] |
EL_K02 [4/5] |
potrafi analizować i interpretować teksty teoretyczne z różnych dziedzin humanistyki w języku angielskim, łączyć ich treści z kontekstami społeczno-kulturowymi oraz formułować własne, logicznie uzasadnione stanowiska w mowie i piśmie [U01] |
EL_U05 [3/5] |
potrafi przygotować i zaprezentować w języku angielskim spójną argumentację na temat wybranych zagadnień z zakresu myśli i krytyki anglojęzycznej, korzystając z właściwego aparatu pojęciowego i uwzględniając różnorodne źródła [U02] |
EL_U06 [2/5] |
zna wybrane koncepcje i stanowiska teoretyczne autorów anglojęzycznych w obszarze filozofii języka, teorii kultury i myśli krytycznej oraz rozumie ich znaczenie dla analizy języka jako narzędzia komunikacji i przestrzeni sporów ideologicznych [W01] |
EL_W04 [4/5] |
rozumie, w jaki sposób rozwój myśli anglojęzycznej jest powiązany z przemianami społecznymi, politycznymi i technologicznymi, oraz potrafi wskazać kluczowe nurty i ich przedstawicieli w tym kontekście [W02] |
EL_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
wykład [W] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |