Literatura: Moduł do wyboru 2
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Literatura: Moduł do wyboru 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDELS1-L-MW2-4 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł poświęcony jest literaturze anglojęzycznej, ze szczególnym uwzględnieniem analizy, interpretacji oraz świadomego odczytywania tekstów literackich w kontekście ich struktur, znaczeń i powiązań kulturowych. Celem modułu jest rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia i argumentacji w pracy z tekstami literackimi. Osoby studiujące wybierają spośród kursów proponowanych w ramach modułu, które oferują różnorodne podejścia interpretacyjne i mogą koncentrować się na wybranych epokach, nurtach, gatunkach lub zagadnieniach literackich. Ćwiczenia obejmują lekturę, analizę, dyskusję i pracę z kontekstami kulturowymi. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
świadomie i krytycznie uczestniczy w dyskusji akademickiej na temat literatury oraz samodzielnie rozwija własne kompetencje analityczno-interpretacyjne [K01] |
FD_K01 [2/5] |
analizuje i interpretuje teksty literackie z wykorzystaniem wybranych pojęć, teorii oraz kontekstów kulturowych [U01] |
FD_U02 [3/5] |
samodzielnie formułuje spójne i uzasadnione wypowiedzi ustne i pisemne dotyczące omawianych tekstów literackich [U02] |
FD_U06 [2/5] |
rozpoznaje i komentuje różnorodne formy literackie, strategie narracyjne i środki stylistyczne stosowane w analizowanych utworach [U03] |
FD_U04 [2/5] |
zna wybrane zagadnienia, teorie i zjawiska związane z literaturą anglojęzyczną oraz rozumie ich znaczenie w szerszym kontekście kulturowym i historycznym [W01] |
FD_W03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [c] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |