Praktyki zawodowe Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Praktyki zawodowe
Kod modułu: W1-FDS1-PZ-6
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem praktyk zawodowych jest przygotowanie osób studiujących do realizowania przyszłych zadań zawodowych oraz zaznajomienie ich z realiami pracy w zakładach pracy, których profil działalności umożliwia kształcenie umiejętności opisanych w kierunkowych efektach uczenia się. Osoby studiujące odbywają praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach zajmujących się produkcją lub dystrybucją gier wideo, przedsiębiorstwach zajmujących się lokalizacją gier i lokalizacją oprogramowania lub w przedsiębiorstwach działających w branży mediów cyfrowych, których profil działalności zapewnia realizację efektów uczenia się (na przykład reklama cyfrowa, usługi w zakresie tłumaczenia i lokalizacji serwisów internetowych, etc.). Cele takie realizują ogólne założenia praktyk studenckich: rozwijania umiejętności nabytych podczas studiów, kształtowania umiejętności niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej, przygotowanie osób studiujących do samodzielnego wykonywania powierzonych im zadań oraz wspieranie aktywizacji zawodowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
uczestniczy w sprawnej komunikacji pomiędzy członkami zespołu twórczego / usługowego / produkcyjnego [K01]
FD_K04 [4/5]
potrafi realistycznie zaplanować harmonogram zadań zawodowych przeznaczonych do realizacji w wyznaczonym czasie. [U01]
FD_U11 [3/5]
samodzielne wykonuje powierzone zadania zgodne z charakterystyką zakładu pracy, rozwijając i wzbogacając kompetencje praktyczne zdobyte w toku studiów; stosuje zdobyte w toku studiów kompetencje w czasie wykonywania powierzonych zadań [U02]
FD_U03 [2/5] FD_U12 [2/5]
zna i rozumie funkcjonowanie zakładu pracy działającego w branży rozrywki interaktywnej lub w branży mediów cyfrowych, zna i rozumie ekonomiczne, kulturowe i społeczne znaczenie branży; posiada wiedzę na temat procesu produkcji lub realizacji usługi i obiegu informacji w zakładzie pracy, uwzględniającą zespołowy charakter procesu produkcji lub realizacji usługi, zna i rozumie podział kompetencji w zakładzie pracy. [W01]
FD_W06 [2/5] FD_W11 [2/5] FD_W12 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
praktyka [PRAKT] 80 Praktyka [e05]  zaliczenie K01 U01 U02 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Przegląd dokumentacji z praktyk [d03] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
analiza zbioru dokumentacji zgromadzonej podczas zajęć praktycznych, w tym: stażowych, studyjnych, itp., oraz dokumentacji opracowanej w celu zaliczenia praktyki, w tym zawodowej; weryfikacja opisu, niezbędnych załączników, opinii oraz ocen przed przedstawieniem jej do zaliczenia
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)