Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 4
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 4 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-PG-LTGD4-6 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest nabycie zaawansowanych umiejętności tworzenia gier cyfrowych w zakresie kompetencji kreatywnych i technicznych, niezbędnych do pracy w roli projektanta gier, z naciskiem na wykorzystanie szczegółowych funkcji specjalistycznego oprogramowania. Studenci wykorzystują wybrane narzędzia deweloperskie, w tym silniki gier oraz doskonalą techniki ich wykorzystania, wykonując ćwiczenia o wysokim stopniu skomplikowania, łączące kompetencje kreatywne z umiejętnościami praktycznymi, niezbędnymi do tworzenia funkcjonalnych prototypów gier cyfrowych i pracy na rynku gier. Rozwijają też kompetencje niezbędnych do organizacji procesu na różnych jego etapach i zarządzania pracą własną i innych członków zespołu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Projektowanie gier: Laboratorium technik deweloperskich 3 [W1-FDS1-PG-LTGD3-5] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do poszerzania i rewidowania posiadanych kompetencji twórczych i praktycznych, dostosowując je do specyfiki projektów, wykazując się zrozumieniem ich potencjalnego wpływu kulturowego, psychologicznego i społecznego, oraz do podejmowania odpowiedzialnych decyzji projektowych, kierując się zasadami etyki zawodowej [K01] |
FD_K01 [3/5] |
wykazuje gotowość do odpowiedzialnego pełnienia różnych ról w tym do koordynowania pracy zespołu projektującego grę cyfrową [K02] |
FD_K02 [3/5] |
potrafi efektywnie wykorzystywać zaawansowane funkcje oprogramowania specjalistycznego, w tym silnika gry, do tworzenia bardziej skomplikowanych mechanizmów gry oraz rozwiązywać trudniejsze problemy techniczne związane z projektem [U01] |
FD_U03 [3/5] |
potrafi w ramach zespołu wykonywać złożone zadania z zakresu projektowania gier cyfrowych, spójne z ustalonymi założeniami projektu i jego parametrami technicznymi [U02] |
FD_U03 [3/5] |
tworzy, rewiduje i urozmaica projekty gier, biorąc pod uwagę ich funkcjonalność, estetykę, przystępność i doświadczenia użytkownika [U03] |
FD_U03 [3/5] |
zna i rozumie w stopniu zaawansowanym specyfikę i przebieg procesu projektowania gier cyfrowych oraz ma zaawansowaną wiedzę na temat wybranych szczegółowych kompetencji technicznych i twórczych niezbędnych do wykonywania zadań z zakresu tego procesu, w tym w zakresie używania specjalistycznego oprogramowania [W01] |
FD_W06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [Lab] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |