Projektowanie gier: Podstawy grafiki cyfrowej
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025
| Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Podstawy grafiki cyfrowej |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FDS1-PG-PGC-3 |
| Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z podstawowymi narzędziami i technikami tworzenia grafiki cyfrowej oraz rozwijanie kompetencji umożliwiających realizację prostych zadań graficznych i manipulację obiektami wizualnymi. Osoby studiujące zdobywają też wiedzę z zakresu teorii grafiki oraz narzędzi wykorzystywanych w procesie tworzenia gier cyfrowych. Nabyte umiejętności stanowią podstawę do efektywnego wykorzystania narzędzi graficznych i deweloperskich w projektowaniu poziomów gier i projektowaniu rozgrywki oraz realizacji prostych zadań graficznych towarzyszących produkcji gier. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość estetycznego i artystycznego wymiaru gier komputerowych oraz uczestniczy w jego kształtowaniu, realizując również prace w zespole twórczym [K01] |
FD_K04 [2/5] |
potrafi obsługiwać wybrane narzędzia (oprogramowanie) graficzne na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym; potrafi wykonać proste zadania z zakresu tworzenia grafiki cyfrowej; potrafi dokonać podstawowych przekształceń graficznych, korzystając z narzędzi graficznych i stosując odpowiednie praktyki [U01] |
FD_U06 [2/5] |
posiada podstawową wiedzę teoretyczną z dziedziny grafiki cyfrowej oraz zna terminologię dziedziny; zna podstawowe zasady i techniki tworzenia grafiki cyfrowej, jej wybrane techniczne aspekty oraz wykorzystywane oprogramowanie [W01] |
FD_W06 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [FS1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||