Projektowanie gier: Projektowanie gier tradycyjnych Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Projektowanie gier tradycyjnych
Kod modułu: W1-FDS1-PG-PGT-1
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest kształcenie umiejętności projektowania gier tradycyjnych: karcianych, planszowych, RPG, etc. Kurs przedstawia też krótki zarys historii gier tradycyjnych oraz ich współczesne znaczenie. Największy nacisk w czasie realizacji modułu położony zostanie na zagadnienia projektowania rozgrywki – jej spójnych zasad i jej spójnego umocowania w kreowanym świecie gry oraz projektowanie fabuły gry. Kurs omawia również pozostałe elementy niezbędne do tworzenia gier tradycyjnych, czyli zasady projektowania artefaktów, postaci, interfejsów (plansz, kart, etc.).
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
pracuje w zespole przygotowującym projekt gry tradycyjnej, przyjmując w nim różne role [K01]
FD_K04 [2/5]
analizuje przykłady gier tradycyjnych oraz projektów gier tradycyjnych pod względem zastosowanej mechaniki rozgrywki, potencjalnych problemów rozgrywki czy problemów produkcyjnych [U01]
FD_U04 [2/5]
projektuje i sporządza spójny projekt gry tradycyjnej, uwzględniający charakterystykę mechaniki rozgrywki, odbiorców docelowych, opis kreowanego świata fabularnego gry, etc. [U02]
FD_U06 [1/5] FD_U11 [1/5]
samodzielnie wykonuje zadania z zakresu projektowania gry tradycyjnej, których wyniki są spójne z projektem gry [U03]
FD_U03 [2/5] FD_U11 [1/5]
zarządza procesem produkcji prostej gry tradycyjnej oraz dokumentacją procesu tworzenia gry [U04]
FD_U03 [1/5] FD_U06 [2/5]
zna i rozumie specyfikę gier tradycyjnych, rynku gier tradycyjnych oraz historię i dzisiejsze znaczeni gier tradycyjnych oraz zna i rozumie zasady budowania rozgrywki gier tradycyjnych [W01]
FD_W06 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [FS1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Projektowanie [e04] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 U04 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)