Projektowanie gier: Branża gier cyfrowych
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie gier: Branża gier cyfrowych |
---|---|
Kod modułu: | W1-FDS1-PG-BGC-2 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł przedstawia syntezę historii gier cyfrowych oraz przegląd kluczowych kategorii rynku gier. Przybliża studentom kluczowe pojęcia z zakresu projektowania gier cyfrowych, a także techniczne oraz logistyczne aspekty produkcji. Omawiane są kolejne etapy procesu produkcji gier cyfrowych. Moduł przedstawia również przegląd kompetencji branżowych i ról w zespole tworzącym gry cyfrowe. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
uświadamia sobie i krytycznie ocenia społeczne i kulturowe znaczenie gier cyfrowych oraz inicjuje i docenia wagę debat toczonych wokół ich obecności we współczesnej kulturze [K01] |
FD_K05 [2/5] |
analizuje wybrane aspekty historyczne gier oraz identyfikuje i ocenia ich wpływ na współczesny kształt branży gier w kontekście rozwoju technicznego [U01] |
FD_U04 [1/5] |
w spójny i uwzględniający różnorodność poglądów sposób wypowiada się na temat obecności gier cyfrowych we współczesnej kulturze i roli branży gier cyfrowych w jej kształtowaniu [U02] |
FD_U02 [1/5] |
zna, opisuje i wyjaśnia podstawowe mechanizmy funkcjonowania branży gier cyfrowych, zna i rozumie ekonomiczne, kulturowe i społeczne znaczenie branży oraz zna kluczowe pojęcia rynku gier cyfrowych [W01] |
FD_W06 [2/5] |
w zaawansowanym stopniu zna i dyskutuje historię gier cyfrowych [W02] |
FD_W06 [1/5] |
zna i opisuje podstawy procesu produkcji gier cyfrowych; zna i rozumie podział kompetencji w zespole tworzącym gry cyfrowe [W03] |
FD_W06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [K] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |