Projektowanie gier: Branża gier cyfrowych Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Projektowanie gier: Branża gier cyfrowych
Kod modułu: W1-FDS1-PG-BGC-2
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł przedstawia syntezę historii gier cyfrowych oraz przegląd kluczowych kategorii rynku gier. Przybliża studentom kluczowe pojęcia z zakresu projektowania gier cyfrowych, a także techniczne oraz logistyczne aspekty produkcji. Omawiane są kolejne etapy procesu produkcji gier cyfrowych. Moduł przedstawia również przegląd kompetencji branżowych i ról w zespole tworzącym gry cyfrowe.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
uświadamia sobie i krytycznie ocenia społeczne i kulturowe znaczenie gier cyfrowych oraz inicjuje i docenia wagę debat toczonych wokół ich obecności we współczesnej kulturze [K01]
FD_K05 [2/5]
analizuje wybrane aspekty historyczne gier oraz identyfikuje i ocenia ich wpływ na współczesny kształt branży gier w kontekście rozwoju technicznego [U01]
FD_U04 [1/5] FD_U05 [2/5]
w spójny i uwzględniający różnorodność poglądów sposób wypowiada się na temat obecności gier cyfrowych we współczesnej kulturze i roli branży gier cyfrowych w jej kształtowaniu [U02]
FD_U02 [1/5] FD_U09 [1/5]
zna, opisuje i wyjaśnia podstawowe mechanizmy funkcjonowania branży gier cyfrowych, zna i rozumie ekonomiczne, kulturowe i społeczne znaczenie branży oraz zna kluczowe pojęcia rynku gier cyfrowych [W01]
FD_W06 [2/5]
w zaawansowanym stopniu zna i dyskutuje historię gier cyfrowych [W02]
FD_W06 [1/5] FD_W10 [2/5]
zna i opisuje podstawy procesu produkcji gier cyfrowych; zna i rozumie podział kompetencji w zespole tworzącym gry cyfrowe [W03]
FD_W06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [K] 30 Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)