Praca dyplomowa: Seminarium dyplomowe 2 Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: Praca dyplomowa: Seminarium dyplomowe 2
Kod modułu: W1-FCDELS1-PD-SD2-6
Kod programu: W1-S1FC25.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 11
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest wsparcie osób studiujących w rozwijaniu kompetencji badawczych oraz ukończeniu pracy licencjackiej w wybranym obszarze: literatura anglojęzyczna, praktyka i teoria przekładu (zwłaszcza literackiego i kulturowego oraz na potrzeby mediów), studia kulturowe czy kulturowe aspekty mediów – w zależności od oferty danego seminarium. Moduł koncentruje się na systematycznej pracy nad kolejnymi rozdziałami pracy, ich redakcji oraz przygotowaniu kompletnej i poprawnej wersji tekstu zgodnej ze standardami akademickimi. Osoby studiujące, we współpracy z promotorem, doskonalą strukturę i spójność pracy, analizują i syntetyzują literaturę przedmiotu oraz wzmacniają argumentację i przejrzystość wywodu. Szczególny nacisk położony jest na odpowiedzialne podejście do zasad etyki akademickiej oraz skuteczne zarządzanie procesem pisania pracy dyplomowej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
potrafi zaplanować i wykonać nieskomplikowane prace badawcze w sposób odpowiedni do kontekstu społecznego i kulturowego, którego dotyczą badania oraz potrafi odnieść wyniki swojej pracy badawczej do szerszego kontekstu społecznego oraz kulturowego, dbając o etyczny wymiar swojej pracy badawczej [K01]
FC_K01 [3/5] FC_K02 [5/5] FC_K03 [3/5] FC_K05 [4/5]
potrafi samodzielnie wyszukać, selekcjonować i wykorzystać materiały konieczne do opracowania wybranej tematyki pracy dyplomowej i ukończenia pracy [U01]
FC_U02 [4/5] FC_U11 [5/5]
formułuje i rozwija w spójny akademicko sposób obserwacje i hipotezy badawcze na temat wybranej tematyki z wykorzystaniem urozmaiconych i poprawnie dobranych źródeł [U02]
FC_U02 [3/5] FC_U03 [4/5]
analizuje i stosuje przy przedstawianiu opracowywanej przez siebie tematyki poznane perspektywy teoretyczne oraz proponuje własne rozwiązania i koncepcje dążące do udowodnienia postawionej tezy [U03]
FC_U03 [3/5] FC_U12 [2/5]
potrafi opracować wybrane przez siebie zagadnienie i przedstawić je w formie ukończonej pracy dyplomowej, wykorzystując opanowane techniki posługiwania się dyskursem akademickim oraz zgodnie z obowiązującymi zasadami przygotowywania prac dyplomowych [U04]
FC_U01 [4/5] FC_U03 [3/5] FC_U04 [4/5] FC_U06 [5/5] FC_U11 [4/5] FC_U12 [3/5]
posiada zaawansowaną wiedzę z literaturoznawstwa, nauk o kulturze, przekładoznawstwa, językoznawstwa i kulturowych aspektów mediów pozwalającą na samodzielne jej pogłębianie w wybranym zakresie tematycznym i opracowanie pracy licencjackiej, zgodnie ze standardami etycznymi i prawnymi pracy akademickiej [W01]
FC_W01 [4/5] FC_W02 [3/5] FC_W07 [5/5] FC_W11 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [S] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 U04 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)