Praca dyplomowa: Seminarium dyplomowe 2
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Praca dyplomowa: Seminarium dyplomowe 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDELS1-PD-SD2-6 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 11 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wsparcie osób studiujących w rozwijaniu kompetencji badawczych oraz ukończeniu pracy licencjackiej w wybranym obszarze: literatura anglojęzyczna, praktyka i teoria przekładu (zwłaszcza literackiego i kulturowego oraz na potrzeby mediów), studia kulturowe czy kulturowe aspekty mediów – w zależności od oferty danego seminarium. Moduł koncentruje się na systematycznej pracy nad kolejnymi rozdziałami pracy, ich redakcji oraz przygotowaniu kompletnej i poprawnej wersji tekstu zgodnej ze standardami akademickimi. Osoby studiujące, we współpracy z promotorem, doskonalą strukturę i spójność pracy, analizują i syntetyzują literaturę przedmiotu oraz wzmacniają argumentację i przejrzystość wywodu. Szczególny nacisk położony jest na odpowiedzialne podejście do zasad etyki akademickiej oraz skuteczne zarządzanie procesem pisania pracy dyplomowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi zaplanować i wykonać nieskomplikowane prace badawcze w sposób odpowiedni do kontekstu społecznego i kulturowego, którego dotyczą badania oraz potrafi odnieść wyniki swojej pracy badawczej do szerszego kontekstu społecznego oraz kulturowego, dbając o etyczny wymiar swojej pracy badawczej [K01] |
FC_K01 [3/5] |
potrafi samodzielnie wyszukać, selekcjonować i wykorzystać materiały konieczne do opracowania wybranej tematyki pracy dyplomowej i ukończenia pracy [U01] |
FC_U02 [4/5] |
formułuje i rozwija w spójny akademicko sposób obserwacje i hipotezy badawcze na temat wybranej tematyki z wykorzystaniem urozmaiconych i poprawnie dobranych źródeł [U02] |
FC_U02 [3/5] |
analizuje i stosuje przy przedstawianiu opracowywanej przez siebie tematyki poznane perspektywy teoretyczne oraz proponuje własne rozwiązania i koncepcje dążące do udowodnienia postawionej tezy [U03] |
FC_U03 [3/5] |
potrafi opracować wybrane przez siebie zagadnienie i przedstawić je w formie ukończonej pracy dyplomowej, wykorzystując opanowane techniki posługiwania się dyskursem akademickim oraz zgodnie z obowiązującymi zasadami przygotowywania prac dyplomowych [U04] |
FC_U01 [4/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę z literaturoznawstwa, nauk o kulturze, przekładoznawstwa, językoznawstwa i kulturowych aspektów mediów pozwalającą na samodzielne jej pogłębianie w wybranym zakresie tematycznym i opracowanie pracy licencjackiej, zgodnie ze standardami etycznymi i prawnymi pracy akademickiej [W01] |
FC_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [S] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |