Wstęp do teorii kultury
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Wstęp do teorii kultury |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCELS1 -WTK-1 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z podstawowymi pojęciami, teoriami i debatami związanymi z badaniami nad kulturą. Osoby studiujące poznają główne podejścia do rozumienia kultury jako systemu znaczeń, praktyk oraz relacji władzy. Kurs obejmuje analizę kluczowych nurtów i myślicieli teorii kultury. Uczestnicy uczą się krytycznie analizować zjawiska kulturowe i omawiać rolę kultury w kształtowaniu tożsamości społecznych, wartości oraz przemian historycznych. Wykłady i zajęcia dyskusyjne rozwijają umiejętności interpretacji teoretycznej, myślenia krytycznego oraz stosowania koncepcji kulturowych do analizy rzeczywistości społecznej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje otwartość na różnorodne perspektywy kulturowe oraz refleksyjność wobec własnych założeń kulturowych i potrafi odpowiedzialnie uczestniczyć w dyskusjach dotyczących różnorodności kulturowej, tożsamości i władzy [K01] |
FC_K03 [2/5] |
krytycznie analizuje wybrane zjawiska kulturowe, wykorzystując odpowiednie ramy teoretyczne i potrafi interpretować praktyki i teksty kulturowe w szerokim kontekście społeczno-politycznym i historycznym [U01] |
FC_U05 [3/5] |
zna kluczowe pojęcia, teorie i najważniejszych myślicieli teorii kultury [W01] |
FC_W02 [3/5] |
rozumie, w jaki sposób systemy kulturowe wpływają na struktury społeczne, tożsamości i przemiany historyczne [W02] |
FC_W01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
egzamin |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |