Culture of English Speaking Countries: American Culture
Kierunek studiów: English Studies: Literature and Culture
Kod programu: W1-S1EL25.2025

Nazwa modułu: | Culture of English Speaking Countries: American Culture |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDELS1 -K-US-3 |
Kod programu: | W1-S1EL25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest przybliżenie osobom studiującym zagadnień kultury amerykańskiej, jej specyfiki oraz kierunków rozwoju. Kurs omawia mechanizmy działania instytucji amerykańskiej państwowości oraz najważniejsze procesy kształtujące tożsamości amerykańskie, w tym zjawiska demograficzne, społeczne i kulturowe. Szczególny nacisk położony jest na współczesną sytuację społeczną, polityczną i kulturową Stanów Zjednoczonych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje otwartość i szacunek wobec różnorodności kulturowej i społecznej Stanów Zjednoczonych i aktywnie uczestniczy w dyskusjach na temat kultury amerykańskiej, uwzględniając perspektywy różnych grup społecznych i etnicznych [K01] |
EL_K03 [1/5] |
stosuje posiadaną wiedzę do rozpoznania, interpretacji i analizy zarówno poszczególnych przejawów jak i szerokich zjawisk kultury amerykańskiej [U01] |
EL_U02 [1/5] |
rozpoznaje najważniejsze dyskursy i ideologie kształtujące współczesną sytuację społeczną, polityczną i kulturową Stanów Zjednoczonych i zabiera głos w dyskusjach na ich temat [U02] |
EL_U05 [2/5] |
formułuje i prezentuje opinie i wnioski dotyczące kultury USA w oparciu o zdobytą wiedzę [U03] |
EL_U05 [2/5] |
zna i rozumie najważniejsze zagadnienia kultury USA oraz jej konteksty historyczne, społeczne, polityczne i ideologiczne [W01] |
EL_W01 [1/5] |
posiada wiedzę na temat różnorodnych tożsamości amerykańskich i ich kulturowych przejawów, zwłaszcza w kontekście współczesnej polityki wewnętrznej, podziałów społecznych i debaty publicznej w USA [W02] |
EL_W04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |