Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 4 (pisanie kreatywne) Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 4 (pisanie kreatywne)
Kod modułu: W1-FCDS1-PJ-JP4-5
Kod programu: W1-S1FD25.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez rozwijanie umiejętności z zakresu kompozycji różnorodnych form dłuższych tekstów pisemnych (literackich) oraz angielskiej interpunkcji na poziomie zaawansowanym. Jednym z głównych zadań modułu jest kształtowanie umiejętności konstrukcji form narracyjnych z zakresu prozy literackiej przy szczególnym uwzględnieniu problematyki akcji i fabuły, budowania dialogu, elementów opisu oraz świata przedstawionego, a także tworzenia postaci fikcyjnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość społecznego i kulturowego znaczenia kreatywności [K01]
FD_K01 [1/5] FD_K04 [2/5]
potrafi skomponować tekst zawierający podstawowe elementy pisania twórczego [U01]
FD_U03 [2/5] FD_U06 [3/5]
potrafi twórczo przetwarzać oraz tworzyć teksty pisemne osadzone w różnorodnych konwencjach fikcyjnych tekstów kultury zachowując spójność gatunkową jak i spójność rozwiązań fabularnych [U02]
FD_U03 [2/5] FD_U05 [2/5] FD_U06 [2/5]
zna zasady tworzenia tekstów w różnych konwencjach gatunkowych (realistycznych i nierealistycznych) oraz w różnych konwencjach prowadzenia akcji [W01]
FD_W01 [1/5] FD_W02 [2/5]
zna podstawowe zagadnienia z zakresu pisania twórczego (dialog, charakterystyka postaci i otoczenia, problematyka fabuły i akcji, opis) [W02]
FD_W01 [1/5] FD_W02 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [C] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Prezentacja [c07] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)