Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 4 (pisanie kreatywne)
Kierunek studiów: Filologia angielska: projektowanie rozrywki interaktywnej i groznawstwo (SPRINT-WRITE)
Kod programu: W1-S1FD25.2025

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 4 (pisanie kreatywne) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDS1-PJ-JP4-5 |
Kod programu: | W1-S1FD25.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego poprzez rozwijanie umiejętności z zakresu kompozycji różnorodnych form dłuższych tekstów pisemnych (literackich) oraz angielskiej interpunkcji na poziomie zaawansowanym. Jednym z głównych zadań modułu jest kształtowanie umiejętności konstrukcji form narracyjnych z zakresu prozy literackiej przy szczególnym uwzględnieniu problematyki akcji i fabuły, budowania dialogu, elementów opisu oraz świata przedstawionego, a także tworzenia postaci fikcyjnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma świadomość społecznego i kulturowego znaczenia kreatywności [K01] |
FD_K01 [1/5] |
potrafi skomponować tekst zawierający podstawowe elementy pisania twórczego [U01] |
FD_U03 [2/5] |
potrafi twórczo przetwarzać oraz tworzyć teksty pisemne osadzone w różnorodnych konwencjach fikcyjnych tekstów kultury zachowując spójność gatunkową jak i spójność rozwiązań fabularnych [U02] |
FD_U03 [2/5] |
zna zasady tworzenia tekstów w różnych konwencjach gatunkowych (realistycznych i nierealistycznych) oraz w różnych konwencjach prowadzenia akcji [W01] |
FD_W01 [1/5] |
zna podstawowe zagadnienia z zakresu pisania twórczego (dialog, charakterystyka postaci i otoczenia, problematyka fabuły i akcji, opis) [W02] |
FD_W01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |