Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 4 (pisanie akademickie)
Kierunek studiów: Filologia angielska: kultura-media-translacja
Kod programu: W1-S1FC25.2025

Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: Język pisany 4 (pisanie akademickie) |
---|---|
Kod modułu: | W1-FCDS1-PJ-JP4-4 |
Kod programu: | W1-S1FC25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł realizowany w ramach praktycznej nauki języka angielskiego wprowadza osoby studiujące w zasady pisania akademickiego w języku angielskim. Obejmuje planowanie, organizowanie i redagowanie krótszych prac akademickich, ze szczególnym uwzględnieniem struktury tekstu, jasności tezy, argumentacji i zasad odwoływania się do źródeł. Moduł rozwija kompetencje językowe poprzez doskonalenie stylu akademickiego, stosowanie formalnego rejestru oraz techniki parafrazowania, cytowania i streszczania materiału źródłowego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
świadomie tworzy krótsze teksty akademickie w języku angielskim z zachowaniem zasad akademickiej przejrzystości i etyki [K01] |
FC_K03 [3/5] |
formułuje jasne tezy i argumenty w krótkich pracach akademickich [U01] |
FC_U03 [2/5] |
stosuje techniki parafrazowania, cytowania i streszczania materiałów źródłowych zgodnie z zasadami rzetelności akademickiej [U02] |
FC_U02 [3/5] |
redaguje teksty akademickie z zachowaniem formalnego stylu, poprawności językowej i przejrzystości [U03] |
FC_U01 [3/5] |
zna wybrane zasady struktury, stylu akademickiego oraz odwoływania się do źródeł w tekstach akademickich w języku angielskim [W01] |
FC_W08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [c] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |