TECHNIKI 3D CZ.5 (WYBÓR) Kierunek studiów: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej
Kod programu: W6-S1PG19.2025

Nazwa modułu: TECHNIKI 3D CZ.5 (WYBÓR)
Kod modułu: W6-PG-S1-T3D.5
Kod programu: W6-S1PG19.2025
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Student utrwali pogłębioną wiedzę i umiejętności dotyczącą modelowania, tworzenia tekstur i stosowania ich w obiektach trójwymiarowych oraz renderowania scen trójwymiarowych z zastosowaniem oświetlenia.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotowy do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, kreatywnego myślenia w celu rozwiązywania problemów projektowych. [K01]
W6-PG1P-K01 [5/5]
Jest gotów do realizowania zaawansowanych koncepcji i projektów trójwymiarowych opartych na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji. [K02]
W6-PG1P-K02 [5/5] W6-PG1P-K05 [5/5]
Potrafi odwzorować rzeczywiste, skomplikowane obiekty w wirtualnej przestrzeni trójwymiarowej obejmujących modelowanie, teksturowanie i renderowanie z efektywnym oświetleniem. [U01]
W6-PG1P-U01 [5/5]
Potrafi świadomie korzystać z zestawu narzędzi do zaawansowanego tworzenia wirtualnych obiektów trójwymiarowych obejmujących modelowanie, teksturowanie i renderowanie z efektywnym oświetleniem. [U02]
W6-PG1P-U01 [5/5] W6-PG1P-U02 [5/5] W6-PG1P-U03 [5/5]
Zna i rozumie działanie narzędzi oraz problematykę tworzenia rozbudowanej grafiki 3D obejmująca modelowanie, teksturowanie, renderowanie i operowanie oświetleniem. [W01]
W6-PG1P-W01 [5/5] W6-PG1P-W03 [5/5]
Zna i rozumie złożone zależności technologiczne w realizacji projektów 3D obejmująca optymalizację obiektów do gier komputerowych. [W02]
W6-PG1P-W03 [5/5] W6-PG1P-W06 [5/5] W6-PG1P-W08 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [_fs_1] 40 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Ekspozycja [c01] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Projektowanie [e04] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 K02 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)