Projektowanie produktów turystyki zrównoważonej
Kierunek studiów: Turystyka zrównoważona
Kod programu: W2-S1TZ25.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie produktów turystyki zrównoważonej |
---|---|
Kod modułu: | W2-TZ-S1-036 |
Kod programu: | W2-S1TZ25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot „Projektowanie produktów turystyki zrównoważonej” skupia się na opracowywaniu innowacyjnych oraz odpowiedzialnych produktów turystycznych, które respektują zasady zrównoważonego rozwoju. W trakcie zajęć studenci zapoznają się z metodologią projektowania produktów turystycznych, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko naturalne, szanują lokalną kulturę i tradycje oraz przynoszą korzyści społecznościom lokalnym. Przedmiot łączy elementy zarządzania, marketingu, ekologii oraz społecznej odpowiedzialności biznesu, aby przygotować studentów do tworzenia ofert turystycznych odpowiadających współczesnym wyzwaniom globalnym. Przedmiot ma charakter praktyczny, opierając się na analizie case studies, warsztatach projektowych oraz współpracy z lokalnymi podmiotami turystycznymi. Studenci będą mieli okazję zaprojektować własne produkty turystyczne, które będą zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Głównym celem przedmiotu Projektowanie produktów turystyki zrównoważonej jest zapoznanie studentów z zasadami zrównoważonego rozwoju w turystyce – zrozumienie, jak projektować produkty turystyczne, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko i lokalne społeczności, rozwinięcie umiejętności projektowania produktów turystycznych – nauka tworzenia ofert, które łączą atrakcyjność dla turystów z poszanowaniem zasad ekologii, kultury i ekonomii, przygotowanie studentów do wdrażania innowacyjnych rozwiązań – opracowywanie produktów turystycznych, które odpowiadają na współczesne trendy i wyzwania rynkowe oraz kształtowanie postaw odpowiedzialności społecznej i środowiskowej – zrozumienie znaczenia zrównoważonego rozwoju w kontekście przyszłej pracy zawodowej w branży turystycznej |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie zasady zrównoważonego rozwoju w kontekście projektowania produktów turystycznych [W2-TZ-S1-036_1] |
TZ-W01 [1/5] |
rozumie wpływ produktów turystycznych na środowisko naturalne, kulturę i gospodarkę lokalną [W2-TZ-S1-036_2] |
TZ-W01 [1/5] |
zna metody i narzędzia stosowane w projektowaniu zrównoważonych produktów turystycznych [W2-TZ-S1-036_3] |
TZ-W04 [1/5] |
potrafi projektować innowacyjne produkty turystyczne, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko i lokalne społeczności [W2-TZ-S1-036_4] |
TZ-U03 [1/5] |
potrafi analizować potrzeby rynkowe i tworzyć oferty turystyczne odpowiadające współczesnym trendom [W2-TZ-S1-036_5] |
TZ-U02 [1/5] |
potrafi wdrażać zasady zrównoważonego rozwoju w praktyce zarządzania produktami turystycznymi [W2-TZ-S1-036_6] |
TZ-U05 [1/5] |
jest świadomy wpływu turystyki na środowisko naturalne i lokalne społeczności oraz gotów do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju [W2-TZ-S1-036_7] |
TZ-K05 [1/5] |
rozumie znaczenie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej w branży turystycznej [W2-TZ-S1-036_8] |
TZ-K03 [1/5] |
jest gotów do promowania i wdrażania zasad zrównoważonej turystyki w swojej przyszłej pracy zawodowej [W2-TZ-S1-036_9] |
TZ-K03 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [W2-TZ-S1-036_fs_1] | 15 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W2-TZ-S1-036_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |